witte bloecellen

• cato

hallo allemaal,

ik ben cato en moeder van twee kinderen van 7 en 9 jaar.

het geval wil dat mijn jongste zoontje een aantal weken geleden opeens heel erg ziek werd.

omdat hij eigenlijk nooit ziek is, op een griepje na dan, ben ik naar de huisarts geweest.

die vond toen niks bijzonders en hij knapte ook snel weer op.

een paar weken daarna begon het verhaal opnieuw.

alleen duurde het nu wat langer.

sinds afgelopen dinsdag is hij weer ziek en ook toen zijn we naar de huisarts gegaan.

hij had 40 koorts alles deed zeer en zag er heel beroerd uit.

ik werd naar het ziekenhuis gestuurd en er moest bloed worden geprikt.

die zelfde middag mocht ik al terug komen en kregen we de uitslag.

de gangbare dingen in het bloed gaven niet echt reden tot zorgen alleen vond de arts dat er zo een hoog aantal witte bloedcellen waren gevonden.

hij heeft medicijnen voorgeschreven om eerst de koorts te laten zakken en nu moeten we maandag terug komen want ook hij wil weten wat dit kan zijn.

ik ben zelf ook eens op internet gaan lezen en vond toen info over onder andere leukemie.

nu is mijn vraag wat weten jullie van het verhoogt aantal witte bloedcellen? moet ik me zorgen maken?

in de familie komt een hoog aantal gevallen van kanker voor dus ik knijp hem behoorlijk zoals je begrijpt, ik ben er 7 jaar geleden ook mijn vader aan verloren, dus de angst zit er wel goed in nu.

bedankt voor het lezen van mijn verhaal in ieder geval, groetjes cato

• angela

hai Cato, ik snap dat je flink in de zenuwen zit en zou willen dat ik je kon helpen.

Weet er echter niets over maar wil jullie wel heel veel sterkte en kracht wensen in deze spannende tijd

groetjes Angela

• cato

thnxs angela, ik zal het nodig hebben.

groet cato

• marielle

hoi Cato,

je witte bloedcellen zijn altijd verhoogd als er ‘iets’ zit waartegen het lichaam weerstand moet aanmaken.. dat kan wat ernstigs zijn, maar ook bij griep gaan de witte bloedcellen omhoog omdat ze de ziektekiemen moeten bestrijden.. het kan dus gewoonweg nog alle kanten op… fijn dat ze het in elk geval wel even na gaan kijken!

sterkte,

marielle