Hai Linda
Ik krijg het warm als ik lees wat de de klachten van jouw schoonmoeder waren. Mijn moeder heeft ook al een hele tijd het gevoel dat er een band om haar middel zit, en soms pijn tussen haar schouderbladen. Haar galblaas is 2 jaar geleden al verwijderd, maar die was helemaal schoon, zeiden ze toen, maar wel heel erg ontstoken. Nu heeft ze sinds een week of 6 last van aanvallen, die niet te verklaren zijn. Ze zei alleen, als mijn galblaas er niet uit was zou ik zeggen dat het galblaasaanvallen waren.
En afgelopen Pinkster is dat aangelopen en zijn we naar de huisartsenpost geweest omdat we ook vermoedden dat het om het hart ging.En mijn moeder heeft ook al last van haar hart. Daar werden we weer naar huis gestuurd met de mededeling dat het niet het hart was (daar waren we natuurlijk wel blij mee), maar misschien de maag. Dus met wat maagtabletten weer terug. Dinsdag na Pinkster weer naar de huisarts gegaan, want ze had ook inmiddels voor de 3e dag 40 graden koorts. de huisarts maakte toen zelf een afspraak voor een echo voor de dag erna, en het bloed moest ze meteen even laten prikken.
Op de echo was meteen wat te zien, maar de assistent vertelde dat ze niet het idee had dat het galstenen waren. Maar dat moest verder bekeken worden. Afgelopen dinsdag konden we bij de huisarts de uitslag halen, en hij vertelde ronduit dat het er erg somber uitzag, en dat hij zich ernstige zorgen maakte.Het bloed was of 5 manieren niet goed, en er zat een uitzaaiing in de lever.Daarop vroeg mijn moeder dat als hij dacht dat het kanker was ze het liest naar het Antonie van Leeuwenhoek wilde. Dat was geen probleem, en hij heeft de zelfde middag gebeld en de volgende morgen kon ze al komen. Afgelopen woensdag zijn we daar dus geweest en nu word er dinsdag a.s. een leverpunctie en ct scan gemaakt. vrijdag 3 juni krijgen we dan de uislag en indien mogelijk een stappenplan.Er word wel erg snel gehandeld, maar dat zal dan ook wel een reden hebben.
Zoals je leest zijn er wel wat overeenkomsten met je schoonmoeder.We moeten nog een weekje geduld hebben voor we wat meer weten. Maar hectisch is het allemaal wel. vooral omdat we dit hele ziekteproces ook al hebben meegemaakt met mijn vader, die 20 jaar gelden al overleden is aan nierkanker. En die was toen nog maar 49. Mijn moeder 65, maar dat is ook niet oud. ze wilde net gaan geniten van haar aow.
Linda bedankt voor je reactie, en als ik meer weet zal ik het vermelden hier.
Groeten Gina.