dubbel gevoel

• carlita

Hallo allemaal

toen ik hoorde dat mijn moeder borstkanker heeft stond mijn wereld op zijn kop.

dingen die ik altijd belangrijk vond doen er niet meer toe.

alleen is het geval dat ik over 2 weken ga trouwen en zou ik nu heel erg gelukkig moeten zijn, maar ik ben het niet, niet zoals het zou moeten zijn.

ben wel zenuwachtig maar alles is anders geworden.

ik bedoel ben heel erg blij dat me moeder erbij is, maar 3 dagen na de bruiloft ga ik met naar naar het ziekenhuis in amsterdam omdat ze hier in lelystad niet behandeld wil worden.

ik voel me denk ik schuldig als ik nu gelukkig ga lopen doen, al weet ik dat het enige is wat me moeder nu goed zou doen. slaat misschien nergens op maar helaas voelt het wel zo in mijn hartje.

wou even me hart luchten

dikke knuffel carlita

• Ella

Ik zou zeggen: GENIET! van alles, dubbel en dwars.

Alleen al vanwege die akelige ziekte bij je moeder moet je beseffen dat je van het leven moet genieten zolang als het kan. Zodra je ziek of heel oud wordt gaat het niet meer zoals je wil.

Heb zelf dan mijn pa met longkanker die harstikke depri is, mijn moeder met parkinson die het ook wel vaker niet zit zitten, een tante met darmkanker, een goede vriend met een hartaanval en bloed in de urine en dan nog de kleine ongemakken die erbij komen in het leven als je kinderen hebt en zelf loopt met chronische verkoudheid en hooikoorts.

Echt ik probeer nu van elke dag een feestje te maken. Ik probeer te genieten (en het lukt me goed), ik zie het positief. Deze tijd gaat zo snel voorbij en voordat je het weet ben je inderdaad zelf oud en versleten en ben je vergeten te genieten.

Je trouwt (als het goed is) maar 1 keer. Meid geniet ervan dan geniet jouw moeder ook en wat daarna komt bekijk het positief. Je kunt de dingen in je leven helaas niet veranderen maar wel de wijze hoe je erop kijkt.

Veel succes en een hele mooie trouwdag toegewenst.

Ella

• Linda

Lieve Carlita,

kan me goed voorstellen dat je een dubbel gevoel hebt, maar ik kan me enkel en alleen maar aansluiten bij de woorden van Ella.

Om mijn woorden kracht bij te zetten; Mijn vader is drie maanden geleden overleden aan de gevolgen van darmkanker. Ik woon samen maar ben niet getrouwd en heb ook nog geen kinderen.

Als ik ooit de grote stap waag en/of kinderen krijg zal mijn papa er niet bij zijn…

Dat betreur ik wel, jij daarintegen is het (van harte) gegund dat jouw moeder daar wel bij is! Dus geniet daar nou maar lekker van, het is niet jouw schuld dat je moeder deze rotziekte heeft. Zij heeft het vast ook niet zo gewild en zal diep in haar hart dubbel blij zijn dat zij er wél bij kan zijn!

Veel foto's maken en héél erg genieten Carlita, het is jouw dag!

Ik wens je verschrikkelijk veel sterkte met je moeder en ik feliciteer je met je voorgenomen huwelijksdag én met het feit dat je die dag kunt delen met je moeder!

Dikke knuffel; Linda

• carla

hallo carlita.

tuurlijk is het een dubbel gevoel.

maar je gaat gauw trouwen.

en je moeder heeft borstkanker.

het is allemaal zo oneerlijk.

probeer er samen met je familie en vrienden

toch een fijne dag van te maken.

het zal moeilijk zijn.

je blijft met de gedachte bij moeder,en de vraag waarom zij.

ik wil je jouw en je familie heel veel sterkte wensen.

en je weet het als je ergens mee zit mag je me altijd mailen.

groetjes carla

• sandra

Carlita,

Het is heel normaal dat je hier een dubbel gevoel over hebt. Maar ik denk echt dat je moeder heel blij is dat ze het allemaal mag meemaken.

Mijn man en ik woonden al heel wat jaren samen en trouwen zouden we ooit nog wel eens doen, alleen wisten we niet wanneer. Toen wij te horen kregen dat mijn moeder ongeneeslijk ziek was hebben we besloten om dan ook meteen een trouwdatum te kiezen. Inmiddels is mijn moeder er niet meer, ze is in september vorig jaar overleden, maar ik ben heel blij dat we het gedaan hebben. Mijn moeder heeft op onze trouwdag de hele dag lopen te glunderen en stralen.

Ik ben blij dat ik getrouwd ben en dat mijn moeder daar bij kon zijn.

Hoe moeilijk en dubbel deze dag ook zal zijn, probeer te genieten en blij te zijn. Je moeder zal dat dan ook zijn.

Fijne dag,

Sandra.