hospice?

• Louise

heeft iemand van jullie ervaring met een hospice/palliatieve zorg?

• sandra

Hallo Louise,

Ja, ik heb ervaring met een hospice. Mijn moeder heeft daar haar laatste week doorgebracht. Vraag maar wat je wilt weten en ik zal je zo goed mogelijk antwoord proberen te geven.

Sandra.

• Louise

Hai Sandra,

hebben jullie zelf een hospice uitgezocht of heeft de huisarts dat gedaan?

Kortom hoe is het in zijn werk gegaan?

bedankt alvast.

Louise.

• sandra

Mijn moeder wist al geruime tijd dat ze ziek was en heeft meteen gezegd dat als het zover was zij in een hospice wou verblijven. Na verloop van tijd is door bemiddeling van de huisarts iemand van de wijkverpleging bij mijn moeder geweest om de mogelijkheden te bespreken. Er zijn in ziekenhuizen of verpleegtehuizen nl. ook vaak afdelingen te vinden die mensen begeleiden in hun laatste periode. Mijn moeder was echter heel duidelijk erin dat ze naar een hospice wou. Ik had zelf ook al wat rondgekeken op internet en bij ons in de stad zijn er 2. Een daarvan deed niet aan euthanasie wegens geloofsovertuiging, dus die viel voor ons af. (mijn moeder had nl. ook al een euthanasieverklaring getekend). Ik ben toen samen met mijn vader en mijn man in de andere hospice wezen kijken. Mijn moeder kon niet mee omdat zij daar al te ziek voor was. Vrij snel daarna was er plaats in de hospice en werd mijn moeder met de ambulance daar naar toe vervoerd. Haar huisartsen kwamen hier dagelijks op bezoek. Er is wel een huisarts verbonden aan de hospice maar mijn moeder had het “geluk” dat haar eigen artsen haar bleven begeleiden. Hoe vreemd het misschien ook klinkt, wij hebben het als “fijne” tijd ervaren. De vrijwilligers die er werkte waren zeer lief en profesioneel.

Louise, ik hoop dat ik je vraag een beetje beantwoord hebt. Mocht je nog meer willen weten kan je het altijd vragen hoor.

Succes,

Sandra.