Ik zie er zo tegenop...

• Emma

Op zich gaat het na het overlijden van mijn vader best heel goed met ons, beter dan ik ooit had kunnen denken voordat hij overleed. Maar ja het cliche is waar, het leven gaat echt gewoon door. Aankomend weekend is het een half jaar geleden dat hij overleed en aankomende vrijdag zouden mijn ouders 30 jaar getrouwd zijn… Ik zie er zo tegenop, vooral omdat het gewoon een vrijdag is voor anderen niks bijzonders. En zaterdag, koninginnedag, iedereen heeft het maar over uitgaan e.d. Ik kan op zich altijd best relativeren maar nu ff niet…

Emma.

• bien

Lieve Emma,

Ik zie ook heel erg tegen koninginnedag op. De eerste keer na mijn vaders dood dat ik weer iets leuks ga doen. Ik ga wel vrijdag de stad in, met een paar goeie vrienden en de afspraak dat ik weg ga als ik het niet meer trek, maar zaterdag heb ik afgesproken om overdag te werken. Ik werk in een café, dus superdruk de hele dag, niet nadenken maar doen. Maar ik weet nu al dat in mijn achterhoofd twee dingen spoken: mamma is nu alleen… want pappa is er niet meer. En dat ik zaterdagavond dus bij mij moeder zal zijn, met groot verdriet in ons hart.

Mijn ouders zouden 20 mei 35 jaar getrouwd zijn, dus ook ik weet hoe je op kan zien tegen hun eerste trouwdag die niet samen gevierd kan worden…

En eerst is op 2 mei mijn broer jarig, dus de eerste verjaardag zonder pappa…

Heel veel sterkte en weet dat ik aan je denk. De wetenschap dat jij het moeilijk hebt met dezelfde dingen, sterkt mij al heel erg- dan voel ik me toch weer iets minder alleen.

Dikke knuffel, Bien

• Emma

Lieve Bien,

Ja, het geeft toch wel veel steun om te weten dat er ook andere zijn met hetzelfde grote verdriet (al wens ik het natuurlijk niemand toe!). Al die rotdagen zonder onze allerliefste papa zijn gewoon niet leuk en toch komen ze vanzelf… Maar gelukkig gaan ze ook vanzelf weer voorbij! Ik zal dit weekend ook veel bij mijn moeder zijn, met elkaar is het toch wat minder zwaar.

Het gaat ons allemaal wel lukken!!

Liefs, Emma.

• jos

mijn moeder overleed 17 mei jl……mijn ervaring is…denk dat ik wat ouder ben als jullie…dat je alles 1 x moet meemaken…sterfdag..verjaardag…oud en nieuw…kerst….t jaar daarop gaat t dan beter…maar t verdriet blijft…..

xxx een lotgenootje

• Emma

Het is nu 00.04 uur en de trouwdag van mijn ouders is voorbij! Het viel gelukkig reuze mee. Ik heb twee dezelfde bossen bloemen besteld en een bij papa op zijn graf gelegd en een voor mijn moeder. (bloemen waren van alle kinderen). We zijn met zijn allen naar de begraafplaats geweest, dat was fijn zo in het zonnetje. Verder hebben we er weinig aandacht aan besteed, we wisten allemaal toch wel waar onze gedachten waren…

Maar al met al viel het mee en hebben we deze dag ook weer geklaard met zijn allen!

Morgen nog ff koninginnedag en dan is het weer twee weken normaal totdat er weer wat verjaardagen aankomen (incl. mijn eigen).

Liefs, Emma.

• angela

hai Emma,wat fijn dat het allemaal mee viel voor jullie en dat je nu eventjes rust hebt . liefs Angela

• bien

Voor mij is het ook allemaal redelijk meegevallen. Ik liep op koninginenacht door de stad als een zombie, kon er echt niet van genieten- en toch vond ik het fijn om weer even met vrienden in de stad te zijn. Hopelijk wordt dat steeds iets gezelliger, totdat ik er echt weer volop van kan genieten…

Mijn broer was gister jarig.Hij vierde het niet, maar kwam toch even bij mijn moeder langs. Ik heb hem samen met mijn moeder verrast met taart en n kadootje, en het was toch wel eventjes fijn. Alleen heel raar om tussen de namen op de kaart die van mijn vader niet te zien staan…

Nu 20 mei nog, hun trouwdag, en dan is alles weer even voorbij… tot het volgende pijnlijke moment waarop je beseft dat hij er nooit meer bij zal zijn…

emma, ik denk aan je.

Liefs Bien

• Emma

Lieve Bien,

Gelukkig hebben onze papas ons zo opgevoed dat het ons wel gaat lukken allemaal!!

Ik denk ook vaak aan je, bien want volgens mij is onze situatie heel vergelijkbaar!

Liefs, Emma.