Toch blijf je twijfelen....

• John

Hallo,

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen.

Mijn naam is John en ik ben 38 jaar oud. Laat ik beginnen te vertellen dat ik niet rook en ook geen alcohol drink,….werkelijk geen druppel, om de eenvoudige reden dat ik er niet van hou. Sinds een kleine week voelde ik een bobbeltje in mijn keel, net boven mijn adamsappel. Het stomste wat je dan kunt doen is: ‘knobbel in keel’ typen in het Google-venster.

Ik wil, om te beginnen, iedereen adviseren om dit niet te doen maar gewoon even langs de huisarts te gaan om zijn/haar visie te vragen.

Ik heb dus een aantal dagen met de zenuwen in mijn lichaam rondgelopen omdat het zoeken op Google mij al bij voorbaat de meest afschuwelijke waanbeelden bezorgden.

Vorige week donderdag heb ik dan eindelijk het initiatief opgevat om de huisarts te bezoeken en die wist mij te vertellen dat het om een opgezet kliertje ging. Op dat moment ben je opgelucht, maar als je dan een paar dagen verder bent en je voelt het nog steeds, dan ga je weer twijfelen. Artsen zijn ook maar mensen,….nietwaar?

Ondanks het feit dat ik niet rook of drink blijf ik bang voor ‘die ziekte’…..

Ik moet er wel even bij vertellen dat, wanneer ik veel water drink, de bobbel minder lijkt te zijn. Is dit een kenmerk van een opgezette klier? - Weet iemand dat?

Mijn stem klinkt normaal,….ik ben niet hees,…..hoesten doe ik ook niet en slikken gaat uitstekend,….ik heb er ook geen pijn bij. Al de verschijnselen die op het Internet worden besproken zijn niet op mij van toepassing met uitzondering van dat bobbeltje dat ik voel. De huisarts heeft mij glimlachend verteld mijzelf geen zorgen te maken,…..dat het om een opgezet kliertje gaat.

Zijn er anderen die een soortgelijke ervaring hebben gehad en waar het inderdaad allemaal ‘tussen de oren’ zat? - Klopt het dat het vele water drinken invloed kan hebben op het (tijdelijk) slinken van een opgezette klier in keel óf hals?

Wellicht erg veel vragen en misschien ook een beetje warrig geformuleerd, maar ik hoop dat iemand mij een beetje gerust kan stellen.

Tot slot wil ik iedereen die momenteel ziek is óf in afwachting van een uitslag héél veel sterkte, gezondheid en kracht toewensen!

John

• bien

Hee John,

ik heb geen idee of dat knobbeltje idd alleen maar een kliertje is, maar ik wil je aanraden om bij twijfel toch nog een keer naar je huisarts te gaan en te benadrukken dat je echt wilt weten wat er aan de hand is. Ik weet uit ervaring dat mensen te lang met bepaalde klachten rond kunnen blijven lopen en dat het ineens te laat kan zijn…

En als het niets is, voel je je eventjes heel stom omdat je je zo druk hebt gemaakt, maar beter zeker dan onzeker. Succes ermee!

• jet

Ik heb met kanker te maken

Echter de angst om het te krijgen kan je nog meer nekken

Een opgezette klier kan, dus niet gelijk bang worden

Men lijdt het meest door de angst die men vreest

Veel succes met je angstige gevoelens te overwinnenbien schreef:

>

> Hee John,

> ik heb geen idee of dat knobbeltje idd alleen maar een

> kliertje is, maar ik wil je aanraden om bij twijfel toch nog

> een keer naar je huisarts te gaan en te benadrukken dat je

> echt wilt weten wat er aan de hand is. Ik weet uit ervaring

> dat mensen te lang met bepaalde klachten rond kunnen blijven

> lopen en dat het ineens te laat kan zijn…

> En als het niets is, voel je je eventjes heel stom omdat je

> je zo druk hebt gemaakt, maar beter zeker dan onzeker. Succes

> ermee!

• desiree

Hallo John!

Hopelijk is alles weer normaal bij je als je dit leest. Ik weet wat door je heen gaat als je een “knobbeltje” merkt, ik zelf had een tijdje terug ook een duidelijk voelbare knobbel onder mijn oksel, richting borsten. Wat er dan door je heen gaat….niet te beschrijven. Alhoewel mijn zus meteen zei dat het een ontstoken klier was (zij is dokter) voelde ik me niet gerustgesteld. Heb 2 weken gewacht en inderdaad, gelukkig is het helemaal weg gegaan. Maar die schock zit nog diep!!! Ondanks ieders advies om niet meteen het ergste te denken wil dat er gewoon niet in in je hoofd. Maar dus hopelijk is bij jou ook weer alles goed, hoop dat je je meld met positief antwoord!!

groetjes,

Desiree

• jos

laat je verder onderzoeken totdat je gerustgesteld bent…..

ik ben 1 jaar aan t lijntje gehouden zeg…..was eerst een spierknobbel…toen een goedaardig fibroadenoom…uiteindelijk was t kwaadaardige tumor….

t klinkt gek:maar ik ben nu rustig…..en onrust is t ergste wat er is…..

sterkte