opleving

• amanda

Met mijn moeder gaat het momenteel bijzonder goed. Na pasen is zij begonnen met de abrikozenpitten, 4 per uur, en zij is zoveel opgeknapt! Ze heeft energie, ze gaat zelfs een half uur op de fiets haar moeder bezoeken in het verzorgingstehuis, heeft kleur op haar wangen.Echt ongeloofelijk. Nu hadden ze haar een jaar geleden nog maar maximaal 4 maanden gegeven en kijk, ze is er nu beter aan toe als een jaar geleden! Nu is het bijna meivakantie voor de kinderen en tja hier komt het, wij gaan op vakantie….en ik voel mij toch schuldig. We gaan 9 dagen weg, naar Isla Margarita, we hebben gisteren geboekt……last minute omdat het nu goed met haar gaat maar toch……. Ik ben verleden week naar de begrafenis van mijn buurjongen (van pas 18) geweest (ook kanker) en toen dacht ik toch ook even aan mijn eigen leven met mijn kinderen. Hoe hard het ook is, je moet zelf ook genieten van alles wat je dierbaar is want wij zijn allemaal maar mensen van een dag. Toch voel ik mij schuldig om op vakantie te gaan want stel dat het mis gaat??? dan zit ik toch zover weg? De zomervakantie blijven wij thuis, de prijzen zijn nu gunstiger……afijn de voor en tegens zet ik de hele tijd naast elkaar om mijzelf te verantwoorden. Wie herkent dit ook? Ik wil n.l. met mijn eigen kids ook een leuke tijd, maar er ook constant voor haar zijn……..het gaat niet altijd samen……., tja………..

groetjes amanda

• angela

hai Amanda, ik kan me heel goed voorstellen dat je je schuldig voelt Aan de ene kant wil je graag weg en aan de andere kant blijf je liever thuis. Maar ik zou nu je moeder zo goed is toch maar gaan, ze is nu zo goed dat je daar minder zorg over hebt als je op vakantie bent.Bedenk dat er waarschijnlijk nog een hele zware tijd eraan komt en je moet ook aan jezelf en je gezin denken. Jullie hebt het ook hard nodig , even een flinke oppepper. Mijn moeder en ik zaten er ook helemaal doorheen toen het zo slecht ging en sinds een week is ie opgeleefd en voelen wij ons allemaal stukken beter. Ik zou zeggen , ga er lekker voor nu het nog kan.

groetjes Angela

• Louise

Hai Amanda,

ik snap wat je bedoelt, ik heb onze vakantie geannuleerd, wij zouden 6 mei vertrekken voor een week naar een huisje in Groningen. Dan zit je gewoon te ver weg als het ineens slechter gaat en ik ben nu zoveel mogelijk bij mijn moeder en kan niet ineens een week wegblijven nu het al zo slecht met haar gaat. Maar….wat vind ik het jammer want ik had het wel kunnen gebruiken dat weekje vakantie, even energie opladen en even weg van alles. Gelijk toen wij hoorden in maart dat het zo slecht was met mijn moeder hebben we geannuleerd en tot een paar dagen geleden had ik er niet meer aan gedacht. Tot dat je in je agenda bladert en zie staan “vakantie!!!” en dat streep je dan door.

Je hebt gelijk hoor dat je nu de kans pakt maar ik begrijp ook dat het moeilijk is.

Geniet ervan en laad je energie op!!!

Groetjes,

Louise.

• bien

Ik ben, hoe slecht het ook met mijn vader ging, een weekend met mijn vriend weggegaan -dat bleek achteraf maar 5 dagen voor zijn dood te zijn geweest. Het klinkt heel stom, maar ik besefte dat ik het nog heel zwaar zou gaan krijgen en heb er dus heel bewust voor gekozen om toch weg te gaan, om op te laden en uitgerust te zijn voor de moeilijke tijd voor me.

Ik ben heel blij dat ik het heb gedaan, want ik merkte toen weer hoeveel ik van mijn vriend hou en hoe erg ik mezelf van hem af had gesloten, al die maanden. Dat gevoel heb ik overgehouden van het weekend: dat hij me echt kan helpen, dat ik het niet alleen hoef te doen, en dat er toch ook hele mooie dingen zijn in het leven, in mijn leven.

Dus ga alsjeblieft. Heb voordat je weggaat een goed gesprek met je moeder, laat haar weten hoe moeilijk je het vind om te gaan. Zij staat vast vierkant achter je keuze en zij zal je helemaal gerust kunnen stellen. Tenslotte is ze daar je moeder voor!

Geniet van je kids, van je familie. Zij zijn het die jouw er doorheen zullen slepen als het echt moeilijk wordt. Zij verdienen nu ook jouw aandacht, en jij zeker die van hen.

Ga, ga, ga. En als je er bent: niet schuldig voelen. Het leven is te kort voor schuldgevoelens of spijt.

Liefs

• Emma

Hoi,

Ga en geniet, dan geniet je moeder hier ook! Die wil dat je geniet en gelukkig gaat het nu goed dus mag je ook genieten. En anders gaan er altijd wel weer vliegtuigen richting huis mocht dat nodig zijn. Maar ik hoop vooral dat je heerlijke dagen met je gezin mag hebben! (en je mag best wat vaker dan anders naar huis bellen, hoor!)

Veel plezier! Emma.

• jos

pluk de dag!geniet ervan!fijne vakantie!

xx jos