ben ik weer

• bien

Gister hebben we pappa begraven. Het was een prachtige dienst, met allemaal muziek die hij zelf al had uitgekozen, plus een aantal nummers die wij nog wilden horen. Hij had ook zelf een afscheidsbrief geschreven,die door een van mijn broers werd voorgelezen. Daarna hebben we allemaal nog wat verteld. Ik dacht dat ik het niet zou kunnen, maar ik heb 3 minuten gesproken zonder te huilen. (Toen daarna mijn uitgekozen muziekstuk kwam, stortte ik uiteraard alsnog in…)

De kist werd van de kerk naar de begraafplaats gereden en wij liepen er achteraan… een stoet van 150 mensen, ik kreeg er kippenvel van toen ik achter me keek en al die mensen zag die zoveel van mijn vader hebben gehouden, allemaal rustig wandelend, in gedachten verzonken, om pappa naar zijn laatste rustplaats te brengen.

Daarna hebben we nog de hele avond met onze dierbaarste vrienden geborreld, gelachen en af en toe een traantje weggepinkt.

Vandaag werd ik voor het eerst wakker met een bevrijd gevoel. Geen angst meer voor pappa's aanstaande dood, geen zorgen meer om zijn onnodige lijden. Ik ben naar mijn moeder toe gegaan, die mij net op dat moment heel hard nodig had. Ik was zo opgewekt, dat zij zich ook al snel beter voelde.

En nu ben ik weer even thuis, achter de pc, een beetje alles weer in gedachten voorbij aan't laten gaan…

Ik ben ontzettend bang voor de klap die ik heus nog wel ga krijgen, maar voor nu gaat het echt goed met me. Pappa heeft rust, en ik eindelijk ook n beetje.

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes om me sterkte te wensen voor de begrafenis. Het was een geweldige, emotionele, waardige dag.

• rakkertje

Hoi Bien,

Wat heb je dit mooi geschreven!

Ben blij voor je dat het gisteren allemaal zo naar wens verlopen is.

Hier zul je nog veel kracht uit putten!

Veel liefs en heel veel sterkte voor de komende tijd!!

Liefs Rakkertje

• angela

Wat fijn dat het voor jullie zo`n prachtige dag is geworden en het zal best een mooi gezicht zijn geweest om al die mensen te zien die er waren, het doet je dan toch goed om te weten dat je vader zo geliefd was. Bien, heel veel sterkte aankomende tijd, de klap zal inderdaad denk ik nog komen. Doe het rustig aan , je zal je krachten straks goed kunnen gebruiken.

groetjes Angela

• andre

idd fijn dat de dag goed is verlopen.

Toch wel zwaar om zo'n verhaal te lezen wetende dat je eigen ( mijn ) vader nu kanker heeft. Maar ik denk niet verder dan de dag van morgen natuurlijk, en dat hoeft ook nog niet.

Veel sterkte toegewenst.

• Linda

Hé Bien,

wat fijn voor jou en je familie dat de dag zo mooi verlopen is.

Verdeel je krachten meisje, je zult ze zoals je zelf al aangaf,

misschien nog nodig hebben.

Maar het is wel fijn dat je de druk niet meer voelt van de angst, de wetenschap dat je vader nu rust heeft gééft rust. En wat fijn dat er zoveel mensen zijn geweest om je vader de laatste eer te bewijzen. Dat doet een mens/familie goed!

Heel veel sterkte en misschien tot ziens op het prikbord!

Dikke knuffel van Linda

• amanda

Lieve Bien, wat ontzettend goed dat je nog 3 minuten hebt kunnen spreken, wat een kracht en wat fijn dat je dat nog voor hem hebt kunnen doen. Heel erg fijn dat alles is gegaan zoals hij en jullie dat wilden, daar kun je met een goed gevoel aan terugdenken………..Het gemis zal zeker steeds sterker worden de komende periode en het besef dat nooit meer een hele lange tijd is………….voor deze tijd heel veel sterkte toegewenst. liefs amanda

• Emma

Wat fijn dat jullie zo'n mooie afscheidsdag voor je vader hebben gehad! Dat geeft voor de toekomst heel veel kracht, weet ik uit ervaring.

Heel veel sterkte, en misschien komt er net als bij mij geen echte klap (of die moet nu nog komen..) maar komt alles in kleine stukjes.

Koester de herrinnering, zo zal hij altijd in je voortleven.

Liefs, Emma.