mijn pappa...

• bien

Mijn vader heeft alsnog zijn euthanasie kunnen vervroegen. Hij heeft afgelopen vrijdag in de armen van mijn moeder, omringd door het hele gezin, zijn laatste adem uitgeblazen.

Zijn laatste week was heel zwaar, want hij kon echt niets meer zelf doen, maar ook heel erg mooi. Ik heb drie broers en we hebben allemaal een partner, en we hebben de laatste week allemaal uren bij zijn bed gezeten. De nachtdiensten waren zwaar, van 3 tot 6 in je eentje naast een stervende man zitten is echt onwerkelijk, maar gaven ons wel de gelegenheid om echt afscheid van hem te nemen. Vaak werd hij wel eventjes wakker, om je hand vast te pakken, te knipogen… Het was geweldig om het allemaal samen te kunnen doen, en dat hij niet naar het ziekenhuis hoefde.

Hij ligt nu nog steeds thuis, en heeft eindelijk een vredige trek op zijn gezicht. De pijn, het lijden, als lijkt vergeten. Daar put ik heel veel kracht uit, want zijn laatste dagen waren mensonterend. Hoe iemand zo ziek kan worden, zomaar…

Donderdag wordt hij begraven, helemaal zoals hij dat zelf wil. Hij heeft zelf een afscheidsbrief geschreven,zelf muziek uitgezocht. En daarna… ga ik waarschijnlijk pas beseffen wat het betekent dat hij er niet meer is.

Ik geloof dat ik al 3 dagen in shok ben,want echt huilen heb ik nog niet gedaan. Als het zover is, laat ik het jullie wel weten,want dan heb ik wrs alle steun nodig…

Liefs Bien

• angela

lieve Bien, ik wens je alle sterkte toe voor dit grote verlies, en wat fijn dat jullie met zijn allen de laatste week bij hem konden zijn, ik denk dat je hier dan ook best wel een goed gevoel over zal hebben.Ik hoop voor jullie allen dat het donderdag een mooie dag wordt voor jullie en het gemis zal je denk ik straks wel voelen als alles een beetje achter de rug is, dit staat mij en mijn moeder natuurlijk ook te wachten maar ik hoop zo dat dat nog op zich laat wachten. Bien hou je taai en ik denk aan jou( heb ik trouwens veel gedaan de afgelopen dagen). liefs Angela

• rakkertje

Beste Bien,

Allereerst mijn oprechte deelneming.

Ben heel blij voor je dat je op zo'n fijne manier afscheid hebt kunnen nemen.

Ik wens je een donderdag een mooi afscheid!

En natuurlijk voor de komende tijd heel veel liefs en sterkte!

Mocht je straks moeilijk heben dan zijn we er voor je!!!

Veel liefs en dikke knuffel van Rakkertje

• Linda

Lieve lieve Bien,

Gecondoleerd met het verlies van je vader.

Ik heb herkenning waar je zegt het allemaal nog niet lijkt te bevatten, je bent er toch bewust mee bezig geweest en toch ook zit je in een roes, je wordt ook idd wel een beetje geleefd door de hele situatie.

Ik hoop dat je vader, moeder, je broers en jij nog hebben kunnen doen/zeggen wat je nog kwijt wilde aan elkaar en dat je nu ook een gevoel van rust kunt vinden nu je vader zijn rust gevonden heeft.

Ook dat je rust kunt vinden op de manier waarop jullie de laatste weken voor jullie vader gezorgd hebben en met hem hebben doorgebracht.

Ik wens jou en je familie heel veel sterkte voor de komende dagen!

En je bent van harte welkom hier als je even je hart wilt luchten.

Veel liefs en een knuffel, Linda

• Louise

Lieve Bien,

gecondoleerd met het verlies van je vader. Ik heb veel aan je gedacht de afgelopen week en nu is het dan zover. Wens je heel veel sterkte de komende dagen en aankomende tijd, je zult al je krachten nodig hebben denk ik.

Jouw bericht bracht mij gister weer terug bij de realiteit, met mijn moeder gaat het wel redelijk, niet goed maar ook niet heel slecht. Dus had ik me een beetje afgesloten voor de werkelijkheid van wat komen gaat en nu dacht ik ja dit is ook mijn voorland.

Nogmaals wens ik jou en je familie heel veel kracht en liefde toe.

Lieve groeten,

Louise.

• amanda

Lieve Bien,

Ik wil je alle sterkte toewensen om dit verlies te kunnen dragen. Ik kreeg kippenvel toen ik las hoe jullie met de hele familie hem tot zijn laatste adem hebben gesteund. Ik weet zeker dat dit voor je vader zo fijn geweest is al die liefde om zich heen te voelen. Het is niet vreemd dat je nog niet hebt gehuild, om deze laatste periode sterk te kunnen zijn ( waken naast hem) heb je een stukje van je gevoel af moeten sluiten.

Hij is nu daar waar wij ooit ook zullen zijn, en eens zullen jullie elkaar weer zien maar tot die tijd wens ik je veel kracht en liefde.

Groetjes van Amanda

• Emma

Bien, ontzettend gecondoleerd met het verlies van je vader. De komende tijd zal je nog geleefd worden en in een roes leven, net als wat je nu doet. En stukje bij beetje komt het besef (tenminste zo gaat het bij mij). Wanneer je ons ook nodig hebt, je kunt altijd schrijven!

Heel veel sterkte, speciaal voor donderdag en helemaal de tijd erna.

Liefs Emma.

• Linda

Lieve lieve Bien,

ik wilde je vandaag nog heel veel sterkte wensen voor morgen.

Ik zal aan je denken en ik denk wel meerdere mensen van dit forum, als ik zo vrij mag zijn om ook een beetje voor hun te spreken.

Doe wat je hart je ingeeft Bien, morgen is de dag die je maar eenmaal gegund is om te doen. Er is geen generale repetitie, je doet het en dat is het.

Zorg dat het een dag wordt waarin je je in de toekomst in kan berusten en waarvan je kan zeggen; “Ik zou het weer zó doen en niet anders!”

Ik hoop dat jij en je familie steun kunnen vinden bij elkaar.

Héél véél liefs en een dikke knuf van Linda…