Kan dit al door alleen je bloed te testen of moet daar meer voor getest worden?
Want mijn bezinking van mijn bloed was 56 en die moet onder de 12 zitten, kan dit betekenen dat ik kanker heb?
veel liefs karin.
Hoi,
Er zijn wel bepaalde vormen van kanker die ze direct aan je bloed kunnen zien, zoals leukemie en als kanker al verder gevorderd is kunnen ze het daar ook aan zien. Maar dan moet daar wel specifiek op gezocht worden. Meestal beginnen ze met rontgenfotos maar als het nog heel klein is kunnen ze het dan ook niet zien en dan ga je door een scan.
Maar een hoge bezinking zegt volgens mij niet direct iets over kanker (maar dat weet ik niet zeker). Volgens mij heeft je bezining vaak iets te maken met pfeiffer en bepaalde onstekingen ergens in je lichaam. Maar als je je erge zorgen maakt zou ik even langs de huisarts gaan en je vragen aan hem/haar voorleggen.
Succes ermee!
Emma.
Bezinking is iets wat door vanalles verhoogd kan zijn. Het ‘meet’ voornamelijk ontstekingen. Na griep of een flinke verkoudheid is je bezinking verhoogd. Is je tandvlees ontstoken, ook dan kan je bezinking verhoogd zijn. Ook blaasontsteking en heel veel andere dingen kunnen de bezinking verhogen. En 56 is nog niet eens extreem hoog. Vanwege alleen een verhoogde bezinking zou ik niet aan kanker denken.
Het hangt natuurlijk wel een beetje af van de reden waarom deze test is aangevraagd. Wat is de reden dat je zelf denkt aan kanker?
Hoi.
Ben bij mijn reumatoloog geweest en hij heeft bloed afgenomen.
Nu is mijn bezinking 29 maar bij mijn hele familie is long, darm en bostkanker de doodsoorzaak, nu heeft mijn moeder ook een plek op de long.Ben ik nu paranoide, bang of gewoon overbezorgt als ik verder denk.
Hoe kan ik erachter komen dat die bezinking door de reuma komt of wat anders?????
Patricia
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?