verlamming

• esmie

ruim een jaar geleden heb ik ook al eens een berichtje hier geschreven…

inmiddels leeft mijn schoonmoeder ( tegen alle verwachtingen in) nog steeds en is het zelfs een hele poos erg goed met haar gegaan. ze had een niertumor die , met nier en al , is verwijderd, en is bestraald voor uitzaaiingen in twee ruggenwervels. nadat de pijn terugkwam is ze vorige week weer 5x bestraald, maar helaas raakte ze verlamd na de derde keer. de overige twee bestralingen zijn tijdens de ziekenhuisopname gedaan.

de pijn blijft ( in meer of mindere mate hevig) en ze heeft een morfinepomp en diverse andere opiaten. Ze is wat verward en hallucineert heel af en toe een beetje , maar dat zou natuurlijk ook te maken kunnen hebben met de opiaten.

natuurlijk kan niemand zeggen wat we allemaal nog voor de boeg hebben, maar is er iemand die het krijgen van verlammingen tijdens de bestraling herkent? en hoe liep dit af?

• Linda

Beste Esmie,

Met je vraag kan ik je helaas niet helpen maar ik hoop dat er anderen zijn die dat wel kunnen…

Wel wil ik jou en je man én je schoonmoeder graag veel sterkte en kracht wensen.

Met een groet, Linda

• Emma

Hoi Esmie,

Ik kan je ook niet helpen maar ik weet dat geen enkel ziekteproces van kanker met elkaar te vergelijken is. Het verloopt bij iedereen weer anders.

Heel veel sterkte!

Emma.

• esmie

vandaag gesprekken gehad met arts en transferverpleegkundige; de snel groeiende uitzaaiingen hebben een onomkeerbare dwarsleasie veroorzaakt. in verband met die snelle groei kunnen we verwachten dat het nu ook snel zal doorgroeien richting…. wie weet……

tenzij de bestraling alsnog aanslaat en het proces vertraagt, maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen in.

• Linda

Beste Esmie,

dan bij deze; nogmaals veel sterkte, kracht, vertrouwen en liefde voor de komende periode!

Linda

• Emma

Heel veel sterkte!

Emma.

• amanda

Blijf in wonderen geloven!!!! veel sterkte en vertrouwen voor de komende periode, groetjes van Amanda

• Annemie

hoi hoi esmie

ook ik had een dwarslaesie door een uitzaaing in mijn rug en heb maanden op bed gelegen (ook 5 bestralingen gehad met een hele hoge dosering) en lopen nee kon niet meer zeiden ze en of ik weer loop , was een lange weg. Maar als de bestraling gaat helpen dan bestaat er er hoop.Ligt natuurlijk ook aan de beschadigingen die er zijn enz enz. Wil je er meer over lezen dan hier mijn site.

http://www.members.lycos.nl/anne49/