Laat weer even van me horen

• Linda

Hallo Lieve Allemaal,

ik heb een drukke periode achter de rug op mijn werk en daardoor kon ik niet zoveel respons geven als ik eigenlijk had willen doen op dit pb.

Ten eerste wil ik iedereen graag veel sterkte wensen die voornamelijk de laatste 2 weken gepost hebben waarvan er veel van jullie zijn die een zieke of terminale ouder hebben. Ik hoop oprecht dat het allemaal nog draaglijk is.

Met mij gaat het wel weer, en met mijn moeder ook. Ik ben zo trots op haar! Er zijn al wat dingen voorgevallen die normaal gesproken mijn vader zou oplossen of regelen maar mijn moeder doet nu alles heel kranig zelf en dat vind ik echt heel knap. Misschien kan ik iemand hiermee een hart onder de riem steken want mijn broer en ik hadden nooit gedacht dat ons moeder zo sterk en veerkrachtig zou zijn na het overlijden van onze vader.

Wij hebben haar hierin, gelukkig, onderschat. Ze geeft zelf aan het overlijden van haar echtgenoot wel te kunnen accepteren en te relativeren, maar het alleen zijn valt haar wel zwaar. We bellen dus veel en probeer zeker 1 á 2 keer per maand met haar af te spreken. Ons werk laat het niet altijd toe maar ook omdat mijn moeders sociale leven, níeuw leven ingeblazen is. Ze is vaak bij iemand op visite of heeft een vriendin over de vloer.

Ja ik ben trots op haar en het doet me goed ook te weten dat zij een manier heeft gevonden om het allemaal te verwerken. net zoals ik dat hier kan doen en een schouder heb bij mijn vriend om op uit te huilen.

Voor iedereen het beste en misschien nog tot ziens!

Veel liefs, liefde, kracht en vertrouwen in het goede van Linda

• rakkertje

Hoi Linda,

Ben blij te horen hoe het met je gaat!

Ook fijn dat je moeder er beter mee om gaat als wat je ooit had kunnen denken!

Liefs van Rakkertje

• Linda

He Rakkertje!

Dankjewel, hoe is het nu met jou?! Hoop nog van je te horen!

Groetjes en liefs Linda

• rakkertje

Hoi Linda,

Met mij gaat het redelijk.

Ik zit nu in de periode van dromen over de anderhalf jaar dat mijn moeder ziek was en over de laatste dag……….

Het begint nu allemaal een beetje door te dringen.

Maar verder gaat alles zijn gangetje.

Liefs van Rakkertje

• Linda

Hoi Rakkertje,

wat vervelend voor je, ik hoop dat het verder niets doet met je nachtrust zelf.

Misschien hoort het bij het verwerkingsproces maar ik hoop dat je er verder weinig last van ondervindt.

Sterkte ermee en laat nog eens wat van je horen hier op het pb.

Liefs en groetjes, Linda

• Emma

Hoi Linda,

Wat ontzettend fijn dat het goed gaat met je moeder. Wat zijn moeders toch sterke mensen he! Met mijn moeder gaat het gelukkig ook best heel goed. Ze heeft haar leven weer helemaal opgepakt en gaat zelfs op vakantie met een vriendin!

Met mij gaat het eigenlijk ook best alleen gaat het echte ‘missen’ van mijn vader nu stukje bij beetje komen. Het komt in hele kleine momenten. Maar verder gaat het leven gewoon door en dat is meestal gewoon erg lekker!

Ik weet gewoon zeker dat mijn vader ons stiekem in de gaten houdt en zo altijd bij ons is!

Emma.

• Linda

Hoi Emma,

ja dat heb ik ook, mijn vader is dan fysiek niet meer in ons midden maar toch is hij ergens…“zweeft” ergens rond. Dat is miscchien jezelf voor de gek houden maar dan doe ik dat liever en kan ik mezelf daarmee geruststellen en/of troosten als ik het even moeilijk heb.

Wat fijn dat je moeder ook goed gaat. Idd, moeders zijn sterkere wezens dan we ons soms voor mogelijk houden. (Gelukkig maar!;-))

En wat lekker dat ze op vakantie gaat met een vriendin. Dan ziet ze het leven weer even uit een heel ander perspectief!

Tot gauw, Emma. Voor nu een fijne dag!

Groetjes en liefs; Linda

• bien

Ik vind het fijn om te lezen over de veerkracht van jullie moeders- dat geeft me hoop voor de toekomst, voor mijn eigen moeder! En ik hoop dat ik net als jullie weer met plezier vooruit kan kijken, als alles achter de rug is. Wat ik eigenlijk hiermee zeggen wil is: bedankt dat jullie nu ook berichtjes posten, nu alles weer n beetje normaal begint te worden, want ook dat heeft iemand zoals ik -die er nog middenin zit- heel hard nodig.

Liefs

• Emma

Hoi,

Ja het leven wordt wel weer aardig normaal maar het verlies van mijn vader (en natuurlijk zijn levende herinnering!) zal ik nooit vergeten en nu is het nog geen minuut uit mijn hoofd. Daarom is het zo fijn om het er hier met elkaar over te hebben en misschien anderen een heel klein beetje te kunnen helpen met de ervaringen die ik al heb gehad en die voor anderen nog komen.

Het is gewoon heel erg fijn om te weten dat je niet de enige bent en elkaar te steunen. Ik blijf dus nog wel op het PB verschijnen!!

Liefs, Emma.

• Linda

He Lieve Bien,

het is idd, zoals Emma al eerder zei, heel fijn om hier je ei kwijt te raken en ook na alles nog je verhaal te kunnen doen, het gaat niet eens bewust dat ik met mijn verhaal iemand anders een beetje een hart onder de riem kan steken, maar ben blij als het zo is.

Het is nu heel moeilijk voor je en helaas wordt dat voorlopig even niet anders maar in zekere zin gaat het leven ook wel door. Alleen weten Emma en ik (en sommige anderen hier) dat je zelf bepaalt hoe, wanneer, met wie en waarom.

En als jij je daar goed bij voelt dan is het ook oke.

Geen dingen doen die niet goed (aan)voelen, dat is mijn tip.

Nogmaals wens ik je veel sterkte en wat Emma zei; je bent altijd van harte welkom om je hart te luchten!

Veel liefs; Linda