zelf maken

• Emma

Hoi Angela,

Doe wat jullie (en je vader) zelf willen, en niks anders. Een buitenstaander vind maar wat ie wil, het gaat om JOU vader en JOU (en jullie) verdriet en herinnering. Jij zult het meest op de begraafplaats komen en jij zult het dus het meest zien, toch?!

Wat vind je vader er zelf van?

Liefs en sterkte, Emma.

• Angela

Hai Emma, hij weet er zelf niets van en we willen het er ( nog ) niet over hebben. Het is zo`n teer punt en mijn vader sluit zich helemaal af voor iedereen, zelfs voor mijn moeder. Voordat deze KL….ziekte bij mijn vader werd ontdekt zaten ze elke dag uren te praten over van alles en nog wat en nu , nu is het alleen ja of nee wat ie nog wil zeggen. Ik vind het echt erg verdrietig om hem zo te zien. Als we het er met hem over zouden hebben zou hij alleen maar kwaad worden dus ik wacht voor mijn gevoel een goed moment af( maar ja het is nooit een goed moment he)

groetjes Angela

• Emma

Wat moeilijk voor jullie dat je vader zo verandert is. Wat zal er allemaal in zijn hoofd omgaan, he. Het is zeker een moeilijk onderwerp en ik denk dat je vader er zelf wel mee komt als hij er behoefte aan heeft. Mijn vader had het ook nooit over dat soort dingen tijdens zijn ziekte maar na zijn overlijden bleek hij toch iets over zijn steen tegen mijn broer te hebben gezegd.

Misschien vind je vader het ook wel niet zo belangrijk en vind hij dat jullie dat tegen die tijd moeten beslissen omdat eht toch het plekje wordt waar jullie heen zullen gaan.

Er is voor zoiets nooit een goed moment, inderdaad. En het is voor ons ook zo vreselijk moeilijk om voor te stellen hoe het is als je weet dat je niet lang meer te leven hebt. Wat is het toch een vreselijke ziekte wanneer je in je gezin erdoor getroffen wordt verandert alles wat je helemaal niet wilt. Zo oneerlijk!

Sterkte!

Emma.