Hallo allemaal,
Zo herkenbaar zijn de verhalen op deze site….maar toch ook weer niet, ieder verhaal, iedere relatie, alles is toch ook zo uniek en ervaart ieder het op zijn eigen manier. Toch zoek je naar precies dat identieke verhaal met die o zo gunstige afloop!! Bij mijn moeder is in mei 2004 longkanker geconstateerd, behandelen werd al afgeraden, de tumor zat ook al dicht bij haar luchtpijp. Ongeveer 3 maanden gaven zij haar en onze wereld stortte in. Zij was toen 55 jaar, zo jong en nog zo vitaal. Het enige wat zij voor haar konden doen was bestraling. De zomer van 2004 is zij 14 dagen lang bestraalt en na een hele vervelende week daarna waarin zij haast niet kon slikken knapte zij zienderogen op. Wonderen bestaan!!!! Zij heeft tot aan de kerst een goede tijd gehad met veel momenten waarop ze nog kon genieten van alle kleine (vaak ook de mooiste) dingen van het leven. Met kerst werd ze getroffen door de griep en dat kostte haar veel energie. Maar ze krabbelde weer overeind. Rustig aan, veel rusten, de foto's van januari toonde geen achteruitgang. Maar nu, sinds afgelopen maandag kreeg zijn veel pijn in haar rechterzijde, ging meer hoesten en had heel weinig energie. Ze heeft een gele kleur en haar ogen staan niet meer helder. Zij heeft van de dokter een sterker medicijn voor de pijn, een peninciline kuur, pretnison en 2 verschillende soorten pufjes gekregen maar na 2 dagen heeft zij nog steeds koorts en is zij heel suf (door de medicatie) Ze slaapt heel veel maar ze wil niet naar het ziekenhuis en wil veel alleen gelaten worden. Het is zo moeilijk, ik dacht dat alle pijn in deze tijd goed te bestrijden was maar deze medicijnen helpen toch niet afdoende.
Ik heb zelf een gezin met 2 kinderen van 8 en 9. Ik heb ze nog niets verteld over hun Oma………Mijn baan heb ik verleden jaar direct opgezegd zodat ik zo veel mogelijk er voor haar kan zijn. Ik ga iedere dag op dit moment naar haar toe, het is zo moeilijk haar zo te zien. Ik zou zoveel voor haar willen doen maar je staat machteloos.
Vanochtend keek ik naar de uitzending van Hour of Power en daar kwam het paasverhaal: nooit de hoop verliezen, geloof in wonderen iedere dag weer !!!!
Ik zwerf over het internet en lees jullie verhalen, een verhaal over abrikozenpitten…..! Proberen, natuurlijk! Ik heb ze gelijk besteld en ik geef niet op!!
Het is zo onwerkelijk allemaal……….Je moeder……..dat is toch de enige die mij door en door kent………… De oorsprong van mijn bestaan……..Je weet dat het ooit zal gebeuren maar op deze gebeurtenissen kan een mens zich volgens mij nooit voorbereiden. Wij hebben instinctiefmatig een overlevingsdrang en het is heel moeilijk om de andere kant op te denken, al besef ik maar al te goed dat dit af en toe wel zou moeten omdat dit de realiteit is.
Het verliezen van een dierbare en de weg die je dan moet gaan, het is het allermoeilijkste in het leven.
Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen in de moeilijke perioden maar bovenal wil ik jullie HOOP toewensen op deze eerste paasdag !