Krampen bij me vader in de maag

• Andre

Hallo.

Ik ben hier de laatste tijd niet echt veel meer geweest maar ik denk dat meeste mensen nog wel weten dat me vader maar een klein stukje dunne darm gebruikt tot het eten de stoma in gaat. Maar sinds een paar dagen heeft hij weer krampen, het eten wil er niet echt meer door heen. Nu heeft mijn vader op internet gelezen dat verklevingen daar de oorzaak van kunnen zijn, en nu is hij bang dat dit ook het geval is.

Als het echt verklevingen zijn, hoe moet het dan verder? Hij gebruikt maar een klein stuk darm, en als dat al niet eens meer werkt :S

De chemo die hij nu al een aantal maanden heeft gehad heeft er voor gezorgt dat de kanker, of in ieder geval het gezwel niet gegroeid is, maar verklevingen kunnen er wel bij zijn gekomen.

Hoe kan je dit nou in godsnaam oplossen? Me pa voelt zich goed, hij is flink aangesterkt! doet alles bijna weer, maar dat stukje darm dat hij nog gebruikt kan toch niet opeens dicht zitten met verklevingen?

Andre

• Linda

Hallo Andre,

wat een domper, het ging zo redelijk met je vader!

Ik wou dat ik antwoorden én oplossingen voor jullie had maar die heb ik niet.

Misschien zou je het gewoon moeten vragen aan je vaders oncoloog.

Of wilde je gewoon je ei even kwijt?!

Ik wens je wederom veel kracht en sterkte!

Laat nog eens horen hoe het gaat met je vader én met jou!

Groetjes Linda

• Andre

Ik wou me ei kwijt. Maar ik had ook gehoopt dat iemand me iets hierover kon vertellen.

Me vader had deze avond zijn maag vol zitten met eten/drank, en het wou niet naar de stoma. alles bleef in de maag zitten. Op een gegeven moment stapelde het zich op en gaf hij over. Een paar keer overgegeven deze avond, en daarna kwam er wel wat de stoma in.

Het wil gewoon niet meer naar de stoma ofzo, en wat moet je daar nou bij denken? Hoe lossen ze dat dan weer op?

Morgen gaat me vader eindelijk naar het ziekenhuis en zal er zeker weten een (spoed) behandeling komen. Waarschijnlijk een maagscopie ofzo. Mocht het stukje darm wat voor de stoma nog gebruikt word onder de uitzaaiingen zitten dan zal er een operatie komen waarbij een schoon stuk darm het slechte stuk vervangt :S Zware operatie dan. tis afwachten, en morgen hoor ik meer. Me vader is op dit moment zo sterk nog, doet alles, zou zelfs uren op de motor kunnen rijden, maar de pijn word met de dag meer, dit gaat heel snel.

• Linda

Goeiemorgen Andre,

veel succes in het ziekenhuis vandaag, ik zal aan jullie denken!

Ik hoop dat het wat uithaalt en je vader een zware operatie bespaart blijft.

Groetjes Linda