mijn mams

• kiki

Wat kan je doen. 2jaar geleden is bij haar borstkanker geconstateerd. Nu inmiddels uitzaaiingen , in de botten en paar kleine plekjes in de hersenen, waarvoor ze inmiddels 2 maanden geleden bestralling voor heeft gehad. Het ging opzich best goed met haar. Maar nu 2 weken ongeveer gaat het opeens slecht, vooral dat ze zo misselijk is en zo moe dat ze nu de laatste 3 dagen niet het bed meer uitwilt. Morgen krijgt ze uitslag van de mri (botten) of de chemo,s wat gedaan hebben. Hoe kan het zo in een keer slecht gaan. En dan vooral die misselijkheid dat ze bijna niet kan eten meer, wat kunnen we voor haar doen. Mijn wereld stort in een keer in. Kan niet meer positief zijn. Terwijl we dat zo erg waren.

Hoe kan dat zo erg die misselijkheid, en braakneigingen, Behandeld wordt ze op dit moment niet. Behalve al die pillen voor de pijn..

Gr.kiki

• Louise

Hai Kiki,

wat erg voor je moeder en jou. Ik ken dat gevoel van machteloosheid en dat je wereld in stort. Mijn verhaal staat ook op het pb onder “mijn moeder”, ik zit er ook midden in. Behandelen doen ze ook niet en alleen heel veel pillen tegen de pijn.

Ik wens je heel veel kracht voor de komende tijd.

Veel liefs,

Louise.

• kiki

Hoi Louise

Ik heb je verhaal gelezen, met verdriet voor zovele andere die er nu inzitten of al hebben meegemaakt.K.U.T ziekte, sorry voor mijn woorden. Heb er ook geen andere woorden voor. Een hele klap moet het zijn voor je om dat zo in een keer te horen. En dat er geen behandelingen voor zijn. Ik zit nu ongeveer 2 jaar in zo`n molen, onzekerheid wat gaat er komen, proberen positief te zijn , elke uitslag die er kwam elke keer een beetje erger. Mijn moeder is ook 59 , ik zelf heb een zoontje van bijna 4. Mijn moeder die kanker heeft en waarbij het toch ondanks de chemos goed ging, tot nu de laatste 2 weken, Ik weet dat ik niet de enige ben, en waarschijnlijk net als jij gewoon niet even wakker willen worden. En dat het maar een nare droom mocht zijn , maar helaas als we wakker worden dat dat allemaal niet zo is. Ik wens jouw heel veel sterkte deze tijd , en zou je af en toe nog wel spreken op deze site.

Liefs kiki

• Emma

Hoi Kiki,

Wat erg voor jullie allemaal, hopen dat het niet voor niets is dat je moeder nu door deze periode heen moet!

Ik ben in november helaas mijn vader (56) verloren aan kanker. Hij kreeg medicijnen tegen de misselijkheid, misschien kunnen je jullie dat eens aan de arts vragen want die hielpen bij hem wel. Ik weet alleen niet meer hoe ze heetten. Ook kreeg hij Nutridrink dat zijn pakjes drinken waar allerlei voedingsstoffen in zitten, al eet je dan niet zoveel je krijgt wel alles binnen en daardoor ga je je natuurlijk ook alweer wat beter voelen. Ik weet niet of je moeder iets aan deze tips heeft maar ik hoop in ieder geval dat de uitslagen positief zijn en dat het snel beter gaat met je moeder!

Emma.

hoi kiki,

wat een ellendige tijd he??

ook mijn moeder heeft HET….

ook uitzaaiingen maar dan in het borstvlies en botten.

ook mijn zusje heeft borstkanker met uitzaaiingen.

heb soms het gevoel alsof ik in een horror film \zit….

wat ik aan mezelf merk de laatste tijd dat het zoveel energie kost allemaal, ik trek het niet meer.

je eigen gezin, je werk en de zorgen om hen.

ik heb een afspraak gemaakt bij een psycholoog.

niet omdat ik gek ben maar om eens lekker tegen te kunnen zeuren.

wellicht kan zij mij leren wat beter met alles om te gaan en mezelf niet te verliezen in dit alles..

eigenlijk wil ik alleen maar tegen je zeggen:

zorg goed voor jezelf!!!

praat, schrijf van je af.

heel heel veel sterkte.

sikke knuf

• Linda

Hallo Beste ****,

héél véél sterkte met je moeder én zusje.

Denk jij óók aan jezelf!?!

Heel goed van je dat je een psycholoog opzoekt.

Krijg je een objectieve feedback en dat kan soms heel verhelderend zijn!

Veel sterkte en liefs; Linda (ook van dit pb)

• Linda

Hallo Kiki,

ik wilde je veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

Probeer zelf je rust te vinden/krijgen zodat je zelf ook energie overhoud.

Dat is uiteindelijk ten goede voor jezelf en om je familie te steunen.

Heel veel kracht gewenst!

Veel liefs, Linda (ook van dit pb)

• Emma

Hoi sterretjes (ik krijg de tekentjes niet in beeld…),

Wat ontzettend klote, je moeder en je zusje… Een mens is er niet op gebouwd om daarmee om te gaan volgens mij! Het is volgens mij heel slim om naar een psycholoog te gaan want dit is iets wat je niet in je eentje kunt. Bij mij was het alleen mijn vader en dat was al bijna ondraaglijk. Ik wens je alle sterkte van de wereld toe en hoop dat jullie eindelijk een positieve berichten gaan krijgen!

Emma.

• kiki

Hoi ****

Bedankt voor je berichtje, ook jij zit in een hele onmensellijke situatie, en dan nog dubbel op ook . Is heel goed voor je dat hulp vraagt bij een psyholoog. Een vriendin heeft dat ook gedaan van mij paar jaar terug. En heeft wel iets geholpen , misschien ga ik het ook nog wel eens doen. In je omgeving heb je vast wel mensen die je willen steunen, maar is natuurlijk niet het zelfde. Je kan ook altijd hier van je afschrijven, en als je wilt kan ik je zelfs mijn email geven als je wilt praten, zitten toch een beetje in zo`n zelfde situatie. Heel veel sterkte,

Knuffel kiki

• kiki

Hoi Emma

Bedankt voor je lieve mail. Gister alweer wat meer rot nieuws , en dat blijft zo. De misselijkheid schijnt een soort anorexie te zijn, 1 op de 3 mensen die kanker hebben kunnen dat krijgen, komt vaak door andere uitzaaiingen. Ze krijgt nu Pretnison om wat aan te komen met ook die zakjes voeding, hoop dat het wat doet. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je vader.

Groetjes kiki