mijn vriendin heeft een zeer zeldzamevorm van leukemie

• anita

Zin zes weken weten we dat mijn vriendin een zeer acute vorm van leukamie heeft om haar ruggemerg.

Ze is daardoor ook van af haar borsten verlamt geraakt.

inmiddels is ze bestraald (twee weken ) dat leek redelijk tegaan

maar nu kreeg ze ook tehoren dat het nu ook in haar long vocht zit en in haar beenmerg(was eerst nog schoon)

haar leven stort in nog twee jonge kinderen wil graag vechten maar hoe?

hoe kan ik haar nu nog steunen

• Linda

door er gewoon voor haar te zijn…proberen te doen voor haar wat ze aan je vraagt.

Gewoon jezelf blijven. Op tijd naar bed gaan en energie overhouden voor jezelf.

Haar kinderen opvangen als dat nodig is..dat soort dingen.

Wat je doet als je iemands vriendin bent, en daar is geen gebruiksaanwijzing voor.

Maar je kent haar vast goed genoeg om te weten wat ze waardeert en wat niet en dan ben je een goede vriendin voor haar. Meer kan je ook niet doen…

Maar ik wens je wel heel veel sterkte met je vriendin en in het vriendin-zijn voor haar. Je bent altijd welkom om je hart te luchten op dit pb!

Groetjes, Linda

• anita

linda bedankt voor je reactie

eerst schrok ik even want wat treft het toeval mijn vriendin heet ook zo.

inmiddels is ze begonnen aan een zware chemo, dag een is net voorbij

maar helaas is ze nu al goed ziek (was ook nog herstelende van de bestraling.)

Ze is ook zo vatbaar nu dat ik er niet bij mag (ben iets verkouden)

Wat moet ze zich ellendig voelen .

Ook haar man zie ik achter uit gaan. Hij doet het thuis veder echt hartstikke goed. maar haar zo te zien hakt er goed in.

en ja er voor hun zijn is het enige wat ik kan doen ,en daar doe ik dan ook zeker mijn best voor.

• marielle

hoi Anita,

wat naar dat je niet eens naar haar toe kan nu.. maar ja, een verkoudheidje is zo gevaarlijk voor haar nu… wat misschien wel leuk is om te doen is leuke dingen sturen, een kaartje, een tijdschrift dat ze graag leest.. gewoon dat er wat leuks en onverwachts binnekomt en dat ze weet dat je aan haar denkt.. en vooral ook op dat moment dat de aandacht van anderen minder wordt…

heel veel sterkte in elk geval, het is moeilijk om toe te kijken..

groetjes marielle