Bij mijn moeder is net geconstateerd dat zij kanker in de alvleesklier heeft met uitzaaiingen in de lever en milt. Het eerste wat de artsen zagen was de afwijkingen in de lever, dat bleken na ct-scan en biopsie uitzaaiingen te zijn. Toen gingen ze op zoek naar de bron, op zoek naar organen die nog behandeld konden worden met chemo-kuren. Maar helaas bleek al snel dat de bron in de alvleesklier zat, dus is behandeling niet meer mogelijk. Men spreekt over maanden wat ze nog te leven heeft. Mijn wereld, mijn leven staat compleet op zijn kop. Ze is 63, veels te jong nog. Ik heb het gevoel of ik 5 weken geleden in een achtbaan ben gestapt en die houdt niet meer op met rijden. Ik moest het van de week aan mijn oma gaan vertellen, mijn moeders moeder dus, die is 92 jaar. Nog helemaal gezond en helder van geest. En dan daarna aan mijn dochtertje van 9 jaar! Emotioneel is dat zo zwaar…Ik heb nog een zoontje van 3 maar die beseft het allemaal niet zo. Ik heb goede en slechte dagen en vandaag is een slechte! Volgende week komt ze naar huis, dus ik stort me maar in de voorbereidingen voor haar thuiskomst. Maar wat is dit zwaar, ik heb het gevoel alsof ik helemaal leeg van binnen ben. Maar morgen zal ik wel weer een goede dag hebben en dan kan ik weer alles aan. En voor alles wil ik nog genieten van haar de korte tijd die ons nog gegeven is.