papa is niet meer...2

• Linda

Hallo Lieve Allemaal,

bij deze bedankt voor alle lieve reacties op mijn bericht eerder op deze site.

Heb inmiddels mezelf een klein schopje onder mijn kont gegeven.

Toen ik dat vorige stukje schreef was ik ook heel erg moe. Nog van alles voor, tijdens en na het overlijden van mijn vader.

Ik heb een week vrije dagen opgenomen van mijn werk en ben naar mijn huisarts gegaan. Ik was moe ook omdat ik niet meer goed kon nadenken, ik liep maar te malen en kon daardoor ook 's-nacht niet lekker meer slapen.

Dat kost je natuurlijk op den duur wel heel veel energie. En dan ook nog gewoon lekker doorwerken dat werkt dus niet:-)

Ik heb toen van mijn huisarts slaappillen voorgeschreven gekregen en daar was ik best sceptisch over. Ik ben erg van de homeopatie. Maar ik heb het toch gedaan en dat heeft geholpen.

Verder een goed dag- en nachtritme zonder werkstress en overdag gewoon dingen doen die je normaal gesproken ook doet. In mijn geval was dat op tijd opstaan, huisje stofzuigen en veeeeeeel wandelen met de honden.

Ook een soort van ontspanning met een zekere level van inspanning. Boodschappen doen, zelf koken ipv afhaal of bezorgen.

Goed eten en op tijd naar bed met een slaappil. Die zorgden voor een goede stabiele nachtrust en uitgerust wakker worden.

Na die week was mijn batterijtje weer volledig opgeladen.

De slaappillen die ik nog overhad heb ik weer teruggebracht naar de apotheek.

Die had ik ook echt niet meer nodig .Ik kan weer recht denken en geen malen in mijn hoofd meer. Kan ook beter weer alles relativeren en terugkijken op alles met toch een tevreden gevoel.

Het heeft me geholpen door een moeilijke tijd heen te komen maar ook mezelf weer tegen te komen en de confrontatie met mezelf aan te gaan.

Want bij de pakken neerzitten is voor even leuk maar het houdt ergens op natuurlijk.

Bedankt iedereen, want ook door hier mijn verhaal weg te zetten en jullie reacties daarop heeft geholpen met mijn rouwverwerking.

Linda

• Rakkertje

Hoi Linda,

Heel goed dat je even een pauze ingelast hebt om energie op te doen.

Ik ben blij dat je alles weer een beetje op de rails hebt!

Liefs van Rakkertje

• Linda

thnx Rakkertje!

Hoe is het nu met jou? Ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat en dat jullie er zijn uitgekomen voor de tekst op de grafsteen.

Veel liefs en een groet, Linda