Knobbeltje in borst

• Ester

Ik weet niet waar ik moet beginnen en hoop dat iemand mij een beetje gerust

kan stellen.

Ik ben een vrouw van 25 jaar en ben gisteren naar de huisarts geweest met een

knobbeltje in mijn borst. Hij heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis, waar ik

aanstaande dinsdag terecht kan op de Mammopoli, waar mij verteld werd dat ik een hele ochtend vrij moet houden voor onderzoek. Kan iemand mij vertellen wat

me daar ongeveer te wachten staat en hoe groot de kans is dat ik op mijn leeftijd

borstkanker zou hebben?? Het zit niet in mijn familie.

Word gek van de onzekerheid!!! Al weet ik maar een beetje hoe het allemaal zal

gaan.

Groetjes Ester

• Miranda

Beste Esther

Hierbij een berichtje van mij.

Ik weet niet of ik je kan gerust stellen,maar wil je wel informatie geven.

Ook ik ontdekte in december een knobbeltje in mn borst,en ben daarmee naar de huisarts gegaan.Aanvankelijk dacht ik dat het allemaal wel zou meevallen,ik ben net 27 geworden en ook de huisarts dacht dat het om wat klierweefsel zou gaan.

Voor de zekerheid stuurde hij me toch maar naar het ziekenhuis.

Na allerlei onderzoeken bleek het dus om borstkanker te gaan,leeftijd speelt dus absoluut geen rol.

Ze hebben bij mij in het ziekenhuis eerst een borstfoto gemaakt,en aan de hand daarvan besluiten ze of verder onderzoek nodig is.

Daarna hebben ze een echo gemaakt,en een punctie gedaan.Ik vond dit zelf niet heel erg pijnlijk.Ik kreeg een plaatselijke verdoving,en daarna hebben ze via een soort dikke naald stukjes weefsel weggenomen.

Dit word dan verder onderzocht en de uitslag duurt meestal een paar dagen.

Ik hoop voor je dat ik je hier eventjes genoeg mee heb geinformeerd,kan je wel een tip geven om naar de site van de amazones te gaan,is speciaal voor jonge vrouwen met borstkanker,je kan hier een hoop informatie vinden.DE site is :

www.de-amazones.nl

Je mag mij ook altijd mailen als je vragen hebt!Laat me even weten hoe het afloopt??

Veel liefs en sterkte Miranda

• Miranda

Beste Esther

Hierbij een berichtje van mij.

Ik weet niet of ik je kan gerust stellen,maar wil je wel informatie geven.

Ook ik ontdekte in december een knobbeltje in mn borst,en ben daarmee naar de huisarts gegaan.Aanvankelijk dacht ik dat het allemaal wel zou meevallen,ik ben net 27 geworden en ook de huisarts dacht dat het om wat klierweefsel zou gaan.

Voor de zekerheid stuurde hij me toch maar naar het ziekenhuis.

Na allerlei onderzoeken bleek het dus om borstkanker te gaan,leeftijd speelt dus absoluut geen rol.

Ze hebben bij mij in het ziekenhuis eerst een borstfoto gemaakt,en aan de hand daarvan besluiten ze of verder onderzoek nodig is.

Daarna hebben ze een echo gemaakt,en een punctie gedaan.Ik vond dit zelf niet heel erg pijnlijk.Ik kreeg een plaatselijke verdoving,en daarna hebben ze via een soort dikke naald stukjes weefsel weggenomen.

Dit word dan verder onderzocht en de uitslag duurt meestal een paar dagen.

Ik hoop voor je dat ik je hier eventjes genoeg mee heb geinformeerd,kan je wel een tip geven om naar de site van de amazones te gaan,is speciaal voor jonge vrouwen met borstkanker,je kan hier een hoop informatie vinden.DE site is :

www.de-amazones.nl

Je mag mij ook altijd mailen als je vragen hebt!Laat me even weten hoe het afloopt??

Veel liefs en sterkte Miranda

• Miranda

Ik ga maandag naar de dokter omdat ik ineens ook een harde knobbel in mijn borst heb,kben zo bang,ik ben 24,moeder van een zoontje van 3,kzie me al liggen in een kist,ik heb altijd de angst gehad voor deze vreselijke ziekte,mijn gevoel zegt dat t niet goed zit in mijn borst.

Heel veel sterkte,kzal aan je denken en voor je duimen dat t een onschuldig knobbeltje is,groetjes Miranda

• francis

Hallo,

ik ben een maand geleden naar de huisarts geweest ivm een pijnlijke borst (wat niet meteen borstkanker hoeft te zijn) de huisarts wou me in eerste instantie niet doorsturen, achja zulke dokters zijn er ook, maar ik bleef aandringen en is maar goed ook, ik heb een echo laten maken, en er zit een bultje in mn borst

morgen moet ik naar de chirurg en waarschijnlijk dus ook een punctie laten nemen…ben best bang…

Ik ben 32 jaar, kanker zit in mijn familie tja wat moet ik nog meer zeggen, we wachten maar af.

Oja even een tip, voor mensen die ook zo´n huisarts hebben als ik, een mammogram bij jonge vrouwen wijst vaak niets uit, ivm met te “stevig” borstweefsel, dus let op dat je ook een echo krijgt.

groetjes Francis