Ewing sarcoom

• Harriët

Hallo, sinds vanmorgen weet ik dat mijn nog héél jonge buurvrouw het ewing sarcoom heeft, een zeldzame en zeer agressieve soort van kanker, hiervoor zal zij eerdaags beginnen met een ontzettend zware behandeling, zij moet elke drie weken 5 dagen in het ziekenhuis liggen voor de chemobehandeling, en dit 6 keer achter elkaar. Zijn er mensen die deze soort van kanker kennen, hoe is het hun vergaan tijdens deze loodzware behandeling en hoe is het nu met ze? Ik wil haar zo graag helpen, steunen, ik vind het zo ongelovelijk erg wat haar overkomt. Ik hoop dat er mensen zijn die antwoorden kunnen geven op mijn vragen, alvast bedankt.

• carla

hallo Harriet

ik kan je geen antwoord geven daarop.

maar ik wil wel even kwijt.

als jij er kunt zijn voor je buurvrouw als ze je nodig heeft.

ik ben zelf een vrouw van 45 jaar met borstkanker.

wat ik merk is dat bekende van mij .

sinds ze weten dat ik borstkanker heb niks meer zeggen.

en dat er zo over me geklets word in het dorp.

de praatjes gaat dat ik opgegeven zou zijn,en dat er niks meer aan te doen

zou zijn.

dit is toch erg.

maar nogmaals als je het kunt wees er voor je buurvrouw.

als ze je steun wil hebben.

het word een hele zware periode voor haar.

en dan leer je je echte buren kennen.

groetjes carla

• marielle

hoi harriet,

op de website www.diagnose-kanker.nl vind je onder het kopje: kankersoorten (voorop middenin het rijtje, klik hier op)

hier vind je Ewing

en dan informatie hierover en links naar sites met informatie

hopelijk heb je er wat aan,

marielle

• Harriët

Hallo Carla, dank voor je reactie, en uiteraard wens ik jou ook heel veel sterkte toe, en mensen die domme praatjes houden, ach, sta er maar boven. Groetjes.

• Harriët

Hallo Marielle, dank je wel voor je reactie, hier had ik inderdaad al gekeken, maar ‘t geeft me niet genoeg informatie, ik kan ook nergens iets vinden over patiënten met het ewing’s sarcoom. Maar evengoed, dank je wel. Groetjes

• marielle

hoi Harriet,

ik weet niet hoe oud je buurvrouw is, maar op de vokk, zitten best wat kinderen die ewing sarcoom hebben gehad… en ook de kwf zal een folder hebben, op de vokk hebben ze volgens mij ook een boek. Maar ik weet dus niet hoe oud/jong ze is. Omdat je het had over jong geloof ik.. www.vokk.nl er zitten daar heel wat jonge mensen in de leeftijd van 14 tm 22 , misschien wat voor haar, maar natuurlijk niet als ze al een stuk ouder is.. jong is natuurlijk zo'n relatief begrip..

marielle

• Harriët

Hallo, dank voor alweer een reactie, heel fijn. Ze is begin 30, ja, da's toch echt wel heel jong, maar net weer te oud om bij kinderen met ewing te gaan kijken. Maar dank je wel hoor. Groetjes.

• Bauke

probeer deze eens:

http://www.heelmeester.nl/folders/beentumoren.htm

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=650

http://www.tegenkanker.net/detail.asp?id=300

Ik heb deze via Google gevonden (Ewing sarcoom)

Sterkte,

Bauke

• Harriët

Hallo Bauke, dank je wel hoor, hier heb ik inderdaad wel wat aan, genoeg over ewing inderdaad. Groetjes.

• Esther

Hoi Harriët,

Ik ben esther, 27 jaar en heb een Ewing sarcoom gehad.

Ik was toen 11, heb in het amc 12 chemokuren en 30 bstralingen gehad.

We zijn nu na de laatste chemo, 15 jaar verder. Ik ben getrouwd en heb een zoontje van inmiddels 4 jaar!

Je kunt mij je evt. vragen wel mailen. Geef graag antwoord op je vragen,