twijfels

• kim

hoi,

ik heb een knobbeltje in mijn nek en die zit er al ruim een jaar. 14 maanden geleden ben ik ermee naar de huisarts geweest en die vertelde me dat het een reactie was op een virus was en dat het met de tijd wel weg zou gaan. In deze tijd is hij niet groter geworden, en heb ik nog even veel last van als in het begin.

Ik twijfel nu of ik er mee terug moet gaan naar de huisarts. Ik denk dat de twijfel over de aard van het knobbeltje voor een deel wordt ingegeven doordat mijn moeder aan kanker is overleden toen ik 10 jaar was. Sindsdien is kanker mijn grootste angst.

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

Kim

• Rakkertje

Hoi Kim,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je erg ongerust maakt over dit knobbeltje!

Hij is in die 14 maanden niet uit zichzelf weggegaan,wat de huisarts wel gezegd had.

Nu na 14 maanden kan je gerust weer naar de huisarts stappen en ditzelfde verhaal doen,dat je je toch zorgen maakt of het kanker is of niet en dat je daar duidelijkheid over wilt hebben.

Het hoeft dus geen kanker te zijn!Maar om die twijfel bij jezelf weg te halen zou ik het toch laten onderzoeken dan weet je het zeker!

Laat je nog van je horen als je meer weet?!

Groetjes en sterkte Rakkertje

• Emma

Hoi,

Ik zou gewoon gaan voor je eigen gevoel! Is echt niet raar, hoor!

Emma.

• karen

Hoi Kim,

Ik zou zeggen.. bij twijfel altijd gaan!!

Beter tien keer te vaak dan een keer te weinig!

Dat zou je huisarts wel snappen toch!

En ja.. je leven zal altijd getekend blijven door kanker! Een reden extra om zuinig te zijn op jezelf en gewoon naar de huisarts te gaan..

Snap heel goed dat je bang bent… en dat geeft ook niks, is niks om je voor te schamen!!

Zet um op hoor!

groetjes Karen

• Sacha

ik heb hetzelfde probleem. Ook ik ben hiervoor al meerdere malen bij de huisarts geweest, het is een opgezette lymfeklier, maar dit is volgens de huisarts heel onschuldig, het kan vele oorzaken hebben. Wel is mijn bloed getest en de uitslagen daarvan waren goed, dat geeft ook wat meer zekerheid. Ik zou hier gewoon om vragen. Mijn knobbel is ook nog niet verdwenen, dus ik ga volgende maand ook gewoon nog een keer terug hoor. succes ermee!

gr. sacha