Tekst voor op de steen?

• Rakkertje

Hallo beste prikbordvrienden en vriendinnen!

Ik heb een vraagje……

Zondag gaan we met zijn allen rond de tafel om de tekst van de steen voor mijn moeder te bespreken…..

We moeten wat ideeen meenemen.

Hebben jullie misschien nog tips,ideeen of ervaringen???

Alles is welkom.

Groetjes van Rakkertje

• Sandra

Hoi San,

Wij verwachten een dezer dagen de steen voor op het urnengraf van mijn moeder. Ook wij hebben zitten te piekeren wat we zouden doen. We hebben gekozen voor een staande glasplaat waarin de vormen van een boek gezandstraalt wordt. Op de grond komt een marmeren omlijsting.Als tekst hebben wij hetzelfde als wat op de kaart van mijn moeder stond:

Mijn laatste groet is voor hen,

die mij in mijn onvolmaaktheid kenden

en toch lief hadden.

(Deze tekst had mijn moeder zelf uitgekozen)

Aan de andere kant komt haar naam en geboortedatum - plaats - overlijdensdatum.

Wat ik trouwens ook een mooie tekst vond (dit hebben wij op het bedankkaartje gezet) is:

Wij staan niet altijd stil

bij het woord “samen”

maar het is een groot gemis

als “samen” uit je leven is.

De reden waarom wij voor glas gekozen hebben is omdat het langer mooi blijft.

En wat ik gezien heb is dat bij een liggende steen de letters sneller vervagen. Bij staande stenen is dat veel minder. Mijn schoonmoeder heeft een half liggende steen en daar komt wel aanslag op de tekst (wat weer weg te halen is met een tandenborstel een keer in de zoveel tijd) maar bij een vriend die een liggende steen heeft, heeft de weerstomstandigheden zoveel invloed op de letters dat ze niet meer schoon te maken zijn en haast niet meer te lezen.

Maar, denk dat iedereen andere ervaringen heeft dus hoop dat je nog meer tips krijgt.

Wij zijn nu in afwachting van het glas voor mijn moeder, want het duurt best heel lang hoor. Wij hebben het eind oktober besteld en de hoop is dat het binnen 1 á 2 weken geplaatst wordt.

Veel succes!

Sandra.

• Annemie

hoi hoi Rakkertje

Op Chatpoint Charly zoeken ze nog een moderator voor de rouwverwerkings groep, niks voor jou??????? Als je wil, dan heb het adres voor je of voor wie het anders wil.

Daar kunnen jullie met elkaar je verdriet verwerken.Ook kunnen jullie er gewoon gaan chatten met elkaar, er is een room voor rouwverking.

http://www.diagnose-kanker.nl/

groetjes Annemie

• Rakkertje

Hoi Sandra,

Bedankt voor je reactie!

Ik stuur je zo even een mailtje.

Groetjes van Rakkertje

• Rakkertje

Hoi Annemie,

Ik ben net even een kijkje wezen nemen bij diagnose kanker…..

Kan je me uitleggen wat moderator ongeveer inhoud.

Ik heb misschien wel intresse.

Het lijkt me fijn om daar met elkaar van gedachte te kunnen wisselen.

Alvast bedankt voor de tip…..

Groetjes van Rakkertje

• Rakkertje

Hoi Sandra,

Ik heb net een mailtje aan je zitten tikken,maar doordat we nog steeds problemen met de computer hebben wilde hij hem niet versturen,helaas…..

Het mailtje komt dus later.

Dan hier even een reactie op jou reactie….

Vind de tekst op je moeders rouwkaart en glasplaat erg mooi!!

Ook de glasplaat met een gezandstraald boek vind ik erg mooi!

Wij mogen op de begraafplaats alleen liggende stenen van 50 x 50 cm.

Groetjes en tot mails!

San

• Annemie

hoi hoi Rakkertje

Het is zo :dat op elke chat een of twee oppassers zijn (je kan het ook samen met Sandra aanvragen, ik merk dat je haar goed kan)……zo zou je het ook kunnen noemen, als je moderator bent dan kan je mensen die er met verkeerde bedoelingen zijn eruit gooien dan komen ze er niet meer in. Of mensen die alleen maar schelden en ga zo maar door, eigenlijk bepaal jij dus op de chat wie wel en er niet in mag ( ja moet tuurlijk met een reden zijn, maar dat vat je wel)

Ook ben jij dan degene die aan de mensen bijv. vraagt als ze binnenkomen op de chat of ze/hem zich willen voorstellen, zodat iedereen weet wie wie is. Althans zo gaat het op de kankerchat ( jee naar woord) Je bent niks verplicht hoor , je hoeft ook niks te vragen ,ik geef maar een voorbeeld . Ik denk gewoon dat jij er geschikt voor bent .

hier het mail adres , de oprichter van de chat

tom@diagnose-kanker.nl

Ben benieuwd of je het gaat doen, bij ons is het best gezellig op de chat, het is soms heel leuk…….. soms veel verdriet ………soms luister je gewoon, maar de meeste die er komen zijn echt blij met de chatkamers

Groetjes Annemie……..hoop dat beetje goed heb uitgelegd.

• Sandra

Even off topic, maar heb begrepen dat er erg veel problemen zijn met msn dus voordat je je hele computer overhoop gooit, misschien een kwestie van tijd en werkt msn straks weer wel.

On topic: heb je vanmiddag ook een mail gestuurd, eigenlijk meteen toen ik dit bericht hier op het pb geplaatst had. Weet niet of je die wel hebt ontvangen.

Sandra.

• Rakkertje

Hoi Sandra,

Helaas heb ik je mail niet ontvangen.

Hier kan ik wel mailtjes ontvangen alleen het versturen gaat ff nog niet.

Sanvdd@wanadoo.nl

Groetjes van San

• Rakkertje

Hoi Annemie,

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Ik voel er inderdaad wel voor en misschien is het inderdaad wel een idee om dit samen met Sandra te kunnen doen.

Dus Sandra als je dit leest……

Ik kan op dit moment helaas niet mailen,maar zodra het kan wil ik me wel opgeven.

Nog een vraagje…..Ik kan niet elke dag op de chatgroep aanwezig zijn,maar daar zal toch wel een oplossing voor zijn…?!

Groetjes van RakkertjeAnnemie schreef:

>

> hoi hoi Rakkertje

> Het is zo :dat op elke chat een of twee oppassers zijn (je

> kan het ook samen met Sandra aanvragen, ik merk dat je haar

> goed kan)……zo zou je het ook kunnen noemen, als je

> moderator bent dan kan je mensen die er met verkeerde

> bedoelingen zijn eruit gooien dan komen ze er niet meer in.

> Of mensen die alleen maar schelden en ga zo maar door,

> eigenlijk bepaal jij dus op de chat wie wel en er niet in mag

> ( ja moet tuurlijk met een reden zijn, maar dat vat je wel)

> Ook ben jij dan degene die aan de mensen bijv. vraagt als ze

> binnenkomen op de chat of ze/hem zich willen voorstellen,

> zodat iedereen weet wie wie is. Althans zo gaat het op de

> kankerchat ( jee naar woord) Je bent niks verplicht hoor , je

> hoeft ook niks te vragen ,ik geef maar een voorbeeld . Ik

> denk gewoon dat jij er geschikt voor bent .

> hier het mail adres , de oprichter van de chat

>

> tom@diagnose-kanker.nl

>

> Ben benieuwd of je het gaat doen, bij ons is het best

> gezellig op de chat, het is soms heel leuk…….. soms veel

> verdriet ………soms luister je gewoon, maar de meeste die

> er komen zijn echt blij met de chatkamers

> Groetjes Annemie……..hoop dat beetje goed heb uitgelegd.