toppers

• assie

lieve lieve mensen bedankt allemaal voor jullie berichtjes.Ik ben gister voor een nachtje naar huis gegaan,na 2 weken dag en nacht bij me moeder te zijn geweest.Kan hierbij melden dat het me niks beviel,heb niet geslapen en wou graag naar haar toe.Tuurlijk was ik blij dat ik even bij me kinderen was en mijn man die me zoveel geholpen heeft zodat ik de laaste dagen bij mijn moeder kon zijn,maar wat val je in een gat.Ik heb alleen maar voor me uit te zitten kijken en was er helemaal niet bij,mijn gedachten waren bij mijn mams.Ikben zo blij dat ze thuis ligt opgebaard zodat ik niet meer zolang hoef te wachten omhaar te zien.Ze ligt er zo mooi bij.Veel beter als dat ze ziek was,dus ik mag wel zeggen dat ze rust heeft nu.Het was een hele ervaring om erbij te mogen zijn toen ze stierf,we zeiden tegen haar ga maar naar papa toe het is goed zo en ze deed haar ogen open die ze dus de hele dag dicht had gehad en ze zei ja en ze blies haar laatste adem uit.Bizar allemaal maar wel heel mooi.Ik ben blij voor mijn moeder dat ze nu rust heeft,de laatste fase was onmenselijk gewoon,dat verdiende ze niet.We hebben een hele mooie gedachte aan haar dat was donderdag,ze had een opleving van hier tot tokio,zelfs de dokter zei dat dit extreem was.Om en voorbeeld te geven ,ze was al 2 wken niet naar het toilet geweest en ik zit bij haar aan het bed en ze zegt assie ik moet poepen …ik keek haar aan en zei nou dat zal dan eens tijd worden en opeens begint ze te zingen…jonge jonge jonge ik moet poepe poepe poepe .God wat een lol hebben we gehad.Ze zat voor haar kleinkinderen liedjes te zingen,ze at zowaar een bord eten weg wat ze ook al maanden niet deed ,ze leefde voornamelijk alleen op toetjes.En knuffelen met ons allemaal.Wat was dit mooi…oke en nu moet ik huilen….pfffffffffff nou lieve mensen ik ga me sigaretje oproken en naar me mams toe.NOGMAALS BEDANKT

xxxx assie

• angela

lieve Assie, ik ben zo blij voor je dat je een paar laatste mooie en leuke momenten met je mams had, daar kan niets meer tegenop aan zoveel goeie herinneringen voor straks. Ik wens je alle sterkte toe voor de laatste eer aan haar en ik denk aan je, heb ik veel gedaan het afgelopen weekend en heb ook een kaarsje voor je opgestoken om je toch maar veel kracht toe te wensen.

groetjes Angela

• Sandra.

Lieve Assie,

Ondanks dat alles zo triest en verdrietig is, is het goed dat je mooie herinneringen hebt aan de laatste tijd. Dit zal je toch altijd met je mee blijven dragen en zal je helpen in de verwerking. Niet dat het je verdriet minder maakt maar wel draaglijker.

Ik heb aan je gedacht hoor, begrijp zo goed wat er in je omgaat.

Wanneer wordt je moeder naar haar laatste rustplaats gebracht?

Veel sterkte.

Liefs,

Sandra.

• assie

hai sandra bedankt voor je lieve woorden…mijn moeder wordt donderdagmiddag begraven ..de kerk is om 11.00 en daarna gaan we naar haar laatste rustplekje ,dicht bij mijn vader.

kusjes en groetjes en veel knuffies van mij

• Emma

Lieve Assie,

Wat ben ik blij voor je dat je de laatste periode van je moeder zo positief hebt beleefd! Bij ons was het gelukkig hetzelfde en dat geeft zoveel steun kan ik je vertellen! Hoe rot het ook allemaal is, deze mooie momenten met je moeder neemt niemand je ooit meer af!

Bij mijn vader was het ook zo dat hij nadat hij overleden was er gelijk mooi uitzag. Hij zag er eindelijk weer zo uit als voordat hij ziek was… Zo zorgeloos.

Daarom denk ik dat mijn vader (en jou moeder) ergens zijn waar het echt fijn is anders kan je volgens mij niet opeens zoveel rust uitstralen.

Heel veel sterkte voor a.s. donderdag en ik hoop dat jullie er een beetje een mooie dag voor je moeder en voor jullie zelf van kunnen maken.

Liefs,

Emma.

• Rakkertje

Hoi hoi Assie!

Eindelijk kan ik weer reageren,internet lag er een paar dagen uit.

Dat viel niet mee,want ik wilde hierop reageren ……

Maar goed,dat ga ik nu dus alsnog doen.

Wat heb je dit bericht goed omschreven zeg!

Ik ben heel blij voor je dat je op zo'n fijne manier afscheid hebt kunnen nemen van je moeder.

Je moeder moet ongelooflijk sterk zijn geweest om op deze manier afscheid van jullie te kunnen nemen.

Ik herken heel veel van wat je beschreven hebt!

Ondanks het verdriet en het enorme gemis weet je dat je moeder nu geen pijn meer heeft en bij je vader is……

Dat is een heel dubbel gevoel…..

Ik zag hierboven in het prikbord ook staan dat gisteren het definitive afscheid was….

Ik hoop dat het een mooi afscheid is geworden,wat je mooi kunt noemen natuurlijk….Is je moeder begraven of gecremeerd?

Ik hoor graag hoe het gisteren geweest is….

He meid ik wens je alle kracht om nu weer het dagelijkse leven op te gaan pakken.

Doe dit alsjeblieft in je eigen tempo en niet wat de goede raad van anderen is….

Veel liefs en dikke knuffel van Rakkertje

• Rakkertje

Hoi Assie,

Ik heb nog een gedichtje voor je…..

Dit gedichtje kreeg ik van Jolanda op dit prikbord , ik heb er veel steun aan……

Ik hoop dat jij dat ook hebt…..

God looked around his garden

and saw an empty space

He then looked down upon the earth

and saw her tired face

He put his arms around her

and lifted her up to the rest.

God's garden must be beautiful

he only takes the best.

Liefs en sterkte Rakkertje