chemopillen

• juliette

hallo

ik heb van de dokter te horen gekregen dat ik weer chemo moest ondergaan wat ik verschrikkelijk vindt want ik heb het al eens gehad i.v.m borstkanker.

nu kreeg ik een alternatief van hem om chemopillen te slikken i.p.v de infuus maar nu benn ik vergeten te vragen of je daar ook kaal dooe wordt ka me dat iemand hier vertellen bij voorbaat dank juliette.

• jodyi

hoi Juliette,

ik denk dat dat afhangt toch nog, van welke soort.. in mijn chemokuur, was 1 van de medicijnen ook in pil vorm, Procarbazine , ik heb net nog even gekeken naar de bijwerkingen, maar daar stond het niet bij de bijwerkingen dat je kaal word. Als je toevallig de naam weet, kun je het middel misschien eens op zoeken op die site en bij bijwerkingen kijken?

(onthoud: bij chemo staan er standaard een hele berg he; laat je daar niet door afschrikken, de helft of meer, krijg je vaak niet)

ik werd zowiezo kaal trouwens, maar dat lag aan de 5 andere medicijnen van de kuur.. maar als jij er dus maar 1 hebt, hoeft het niet het geval te zijn…

sterkte,

en als je geen naam weet, gewoon naar het ziekenhuis bellen maandag, dan kun je het gewoon vragen..!

groetjes jodyi

• andre

ik weet niet wat voor soorten chemo's je allemaal hebt, maar als je een chemo verdeel in een lichte chemo en zware chemo dan word je bij de lichte chemo niet kaal. Me vader heeft een lichte chemo, en dat heeft bijna geen bijwerkingen.