Dat lange wachten...

• Carlos

Beste Allemaal,

De vraag die ik nu ga stellen is ws. niet erg zinvol, maar toch ga ik het maar even doen. Je weet maar nooit of er een antwoord bij zit waar ik even een paar dagen mee vooruit kan.

Zoals ik al eerder schreef, heeft mijn moeder 24 januari gehoord dat ze blaaskanker heeft. Vervolgens is ze twee dagen later grondig onderzocht en is er o.a. een longscan en een blaasecho gemaakt. Ze wordt 9 febrauri geopereed en krijgt op 7 februari de uitslag van die eerdere foto's en onderzoeken.

Nu is mijn vraag: stel dat ze uitzaaïngen of wat ook heeft, zou ze dat dan niet eerder als 7 februari te horen krijgen? Het lijkt me dat de uitslagen eerder bekend zijn en als er iets mis is, dat je het dan ook eerder hoort? Of krijgt ze al het slechte nieuw gewoon op 7 februari te horen? Hebben andere mensen hier ervaring mee?

Men lijdt het meest van het lijden dat men vreest, ik weet het, maar deze onzekerheid begint me langzaam te slopen….

Alvast bedankt,

Groet, Carlos

• Rakkertje

Hoi Carlos,

Dat wachten is inderdaad slopend,die onzekerheid of er nog meer voor de dag komt…..

En ik vind vragen stellen altijd zinvol!!!Met een vraag rond blijven lopen is pas onzin!

Echt antwoord op je vraag heb ik niet….

Dat wordt gissen……

Je zou haast verwachten dat je gebeld zou worden,als er al eerder iets bekend is…

Maar mijn ervaring is toch ook wel dat ze je gewoon op de afspraak laten verschijnen.

Dat zal heel verschillend zijn per ziekenhuis enzo…

Ik wens je ondanks alles toch veel stekte toe in deze onzekere tijd!

Groetjes van Rakkertje

• ivonne

Hallo Carlos,

Het wachten op de uitslag is een hele lange verschrikkelijke tijd.

Mijn ervaring met het ziekenhuis was hiermee ook niet al te best.

Wij hadden de keus toen we met mijn moeder in het ziekenhuis waren, of een maand later een afspraak voor de uitslag of een week later een telefoontje.

Nu is het niets om een maand te moeten wachten voor een afspraak, maar het wachten op een telefoontje is ook zenuwslopend, en toen moest ik ook zelf het slechte nieuws aan mijn moeder gaan vertellen.

Als je echt zeker wilt weten of ze je eerder zullen bellen, dan moet je gewoon contact opnemen met de behandelend arts en vragen hoe hun hier mee om gaan.

Heel veel sterkte.

Ivonne

• Annemie

Hoi carlos

Ik heb ook elk half jaar een longscan en botscan en er zit dan 14 dagen tussen voor ik naar de oncoloog kan gaan en dat is mij ook te lang, want ze weten het toch al ong. na 4werkdagen.

Dus ik bel dan altijd en dan zeggen ze mij het ook.

Ik heb liever een antwoord dan de onzekerheid daar word ik ook gek van .

Dus ik zou proberen te bellen , weet niet of ze het in jullie ziekenhuis al zeggen maar hier in het Atrium wel.

Van het lange wachten word je ook gek ……………sterkte

Maar geef de moed niet op……… ik ben zelf na een hele lange weg nu een jaar stabiel.

http://www.members.lycos.nl/anne49/

• Emma

Hoi,

Bij ons was het bij elk onderzoek verschillend, dan weer eerder dan weer zelfs later…

Ook was het niet zo dat het wanneer ze het eerder wisten dat het slecht was of juist goed. Het was elke keer verschillend.

En inderdaad is het wachten het allerergste. Op een gegeven moment was ik zelfs zover dat ik dacht; ik wil het NU weten al is het dan heel slecht nieuws' Zo slopend vond ik het wachten.

Ik wens je heel veel sterkte en als je het even niet meer kan mail je maar!!

Sterkte!

• louise

hoi carlos

mijn ervaring is ook dat we het gewoon op de dag hoorde van de afspraak, bij mijn vader bleek er uitzaaiingen te zijn naar de longen, ze hebben dit zelfs per telefoon vertelt, want dat was makkelijker, dat kon ook zo vonden ze, anders moet je zo'n stuk rijden.

als je het echt weten wilt zou ik ook inderdaad bellen, en vragen. want inderdaad dat wachten sloopt je helemaal

grt louise

• Spikkel

Dat wachten is idd verschrikkelijk, nog erger dan het slechte nieuws! Mijn ervaring is dat je het beste de huisarts kan pressen om contact op te nemen, aan de huisarts vertellen ze het vaak eerder dan aan jou, als er vóór de afspraak al wat bekend is. En de huisarts vertelt het dan weer aan jullie. Dus mijn idee is: ga eens met de huisarts praten.

En heeeeeel veel sterkte!