haar verlies

• marjon

Hallo,

Gisteren schreef ik nog dat het best goed ging met mijn moeder en dat ze weinig tot geen last van bijwerkingen heeft gehad van de behandeling.

Vandaag werdt ik echter gebeld dat mijn moeder zich echt niet lekker voelde. Ik ben er heen gegaan en nu blijkt ze al een paar dagen erg misselijk te zijn en heeft ze sinds vanmorgen een paar plukken haar verloren. Ze is hier heel erg van geschrokken omdat de artsen hebben gezegt dat het nog niet was voorgekomen bij deze behandeling. je ziet het op eerste gezich nog niet, maar als je goed kijkt zie je wel een wat kalere plek boven op haar hoofd.

Nu wil ik graag weten of mijn moeder al haar haar zal verliezen of dat het hierbij kan blijven???? Ik heb nl. gehoord dat als je eenmaal haar hebt verloren door chemokuur dat je dan alles gaat verliezen?

En hoelang zal het dan duren dat het weer terug komt?

Kan iemand mij alsjeblieft helpen met mijn vragen?

Ik be4n blij dat tenminste de behandeling bijna is afgelopen.

Maandag krijgt ze nog 1 keer chemo en dan maandag,dinsdag en woensdag nog bestraling.

Of maandag de chemo door gata is ook nog niet zeker omdat haar witte bloedplaatjes te weinig waren, dus misschien wordt dat ook nog eens een week opgeschoven.

Ik gun mijn moeder nu wel even de rust die ze verdient heeft!!!

Groetjes

Marjon

• Rakkertje

hoi Marjon,

wat vervelend dat je moeder kaal wordt,als de artsen hebben gezegd dat dat bij deze behandeling normaal niet voorkomt…..

Ik kan je alleen het verhaal van mijn moeder vertellen.

Zij was na 2 chemokuren helemaal kaal en heeft ook een pruik gehad.

Toen haar haar weer ging groeien kreeg ze krullen.

/Ik heb mij laten vertellen dat dat altijd zo is……

Nou was mijn moeder geen ijdeltuit,maar toen ze eenmaal kaal was viel dat emotioneel erg tegen….

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Sterkte Rakkertje

• carla

hallo marjon.

ik ben door de chemo al mijn haar verloren.

het begon na de eerste chemo al uit tevallen.

ik heb het toen gelijk allemaal afgeschoren.

en de pruik gaan dragen.

het groeide snel aan.

had veel krullen,maar dat is er allemaal uit.

mijn haar is wel donkerde terug gekomen had het eerst heel blond.

ik denk dat bij je moeder de chemo maandag niet door gaat.

want de witte bloedlichaampjes waren te laag zei je.

bij mij was het zo ik moest elke keer voor de chemo bloed prikken.

en als dat niet goed was.

kreeg ik geen chemo.

ik wil je veel sterkte wensen de komende tijd.

groetjes carla11

• Annemie

hoi marjon

Ik heb ook een chemo gehad en verloor wel wat haren maar niet veel.

Het ligt aan de soort chemo er zijn vele soorten en niet van alle chemo word je kaal.

Maar ieder mens is anders ,ik was er niet eens ziek van en had ook tegelijker tijd bestraling.

En ik had een gele zak (weet niet meer hoe die heet ) en daar word je meestal ook niet kaal van.

Ik denk zelf persoonlijk als ze nog maar een chemo moet ,dat het wel mee zal vallen met de haren …………tenminste bij mij wel , als de chemo troep uit het lijf is dat het wel goed gaat komen met het haar.

groetjes Annemie

http://www.members.lycos.nl/anne49/

• marielle

Het is inderdaad zoals Annemie al zegt.. je weet het nooit, ieder mens is anders.. ik verloor veel haren, maar niet alles. Ik kreeg wat krullig haar terug; maar dat was eigenlijk logisch; m'n haar was lichter van gewicht en kon krullen.. hoe langer m'n haar groeide en toen de natuurlijke lagen eruit geknipt werden, toen verdwenen de krullen en de slag.. en ook de kleur; je haren op je hoofd worden geteisterd door zon, weer en wind, waardoor ze verkleuren, lichter worden vaak.. de haren die terugkomen, zijn weer helemaal nieuw, dus wat donkerder..

maar over je moeder; ik kan me zo voorstellen dat dit heel zwaar voor haar is; ik dacht eerst van; nou oke, wat moet dat moet, het zijn maar haren tenslotte? wat is nou belangrijker? Maar toen het gebeurde heb ik tranen met tuiten gehuild.. het was echt heftig..

heel veel sterkte voor je moeder in elk geval, ik hoop zo voor haar, dat de haaruitval beperkt blijft!!

Marielle

• marjon

Hoi Carla

Ik heb net mijn ouders even gebeld en de chemo is wel door gegaan. Het bloed was nog niet hellemaal goed maar wel goed genoeg voor de chemo. Gelukkig want nu is ze over twee dagen klaar met de behandeling.

Echter heeft ze nu ook weer bloedarmoede gekregen en daar krijgt ze waarschijnlijk nog een keer een bloedtransfusie voor.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes

marjon

• jen

hoi,

Ik wou even zeggen dat ik net uit het ziekenhuis kom en dat ik na het verwijderen van een gezwel uit mijn darm nu een chemokuur moet ondergaan. In het gesprek met mijn arts werd duidelijk dat ik mijn 60 cm lange blonde haar voor 90 % zeker gedag kan zeggen. Ik ben 35 en ik baal het meeste van mijn haarverlies. Het ziekvoelen gaat weer over en dat is met vlagen maar 9 maanden geen haar is iets waar je echt mee moet leren omgaan. Het gaat eraf. dat is zo goed als zeker. Maar wat ook zo goed als zeker is is dat de cellen die met kanker besmet zijn dood gaan van de chemo en met een beetje geluk is het volgend jaar weer allemaal een stuk beter leven. Je kan bij de kapper in het ziekenhuis een pruik laten aanmeten en daar zie je bijna niets van. Dit wordt vergoed via het ziekenfonds. Misschien is dit wel een goed idee voor je moeder. De dokter van het ziekenhuis kan je hiervoor een verwijsbrief geven. Ik hoop dat ze zich weer beter gaat voelen!