Mijn moeder

• Carlos

Dag allemaal,

Nooit had ik verwacht ooit eens een pagina als deze te moeten bezoeken, maar misshien was dat al die tijd wel een beetje naïef gedacht…. Afgelopen maandag heb ik gehoord dat mijn moeder blaaskanker heeft. Naast de enorme schrik is er natuurlijk ook het ongeloof, maar ik maak me nog het meeste zorgen om het volgende;

Het lukt me voor geen meter om positief te blijven, terwijl daar in haar geval wel alle reden voor is. De arts en verpleegkundige durven het allebei aan om haar te zeggen dat de kans vrij groot is dat het goed zal aflopen. De tumor is niet aan de blaas vastgehecht, ze halen het straks weg (een ingreepje van niks), spuiten een preventieve chemo in waar ze geen last van zal hebben en een kweek van 14 dagen geeft de definitieve uitslag op uitzaaïngen. Maar die kans is dus klein, de meeste mensen blijven wel streng onder controle.

Wat een geluk, zou je zeggen.

Maar ik sta mezelf gewoonweg niet toe om ook maar even positief in te zien. Het is natuurlijk nog vrij recent allemaal, maar ik neem het mezelf bijna kwalijk als ik eens positief denk. “Nee, niks daarvan (denk ik dan) van het ergste blijven uitgaan, dan is de klap straks minder groot!! Ze moet nog de uitslag van die longscan krijgen, daar kan wat opzitten, ze hoest al een tijd behoorlijk, dat is vast een slecht teken!!”

En zo gaat het de hele dag door in allerlei varianten. Ik wordt er gek van.

Herkend iemand dit?

Bedankt dat ik mijn verhaal even kwijt kon.

Groet Carlos

• manyava

Beste Carlos

Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent.

Ik denk ook dat je die schok moet verwerken.

Je kan dan niet meteen positief denken. Dat is toch logisch of vind je van niet?

Probeer zoveel mogelijk voor je moeder er te zijn. Meer kan je voorlopig niet meer doen.

veel sterkte en kracht de komende tijd toegewenst.

• sil

lieve carlos,

ik weet precies wat je voelt.

ik had dat ook toen mijn moeder kanker kreeg.

later kreeg ook mijn zus kanker.

je bent boos, vol ongeloof en kanker betekent voor je gevoel het einde…

geef het tijd….

verdiep je in de behandelingen en praat met de artsen.

het wordt makkelijker in de tijd echt waar!!

heel veel sterkte

dikke knuffel

• Rakkertje

Beste Carlos,

Ik weet heel goed hoe je je voelt…….

Kan me ook heel goed voorstellen dat je aan kanker niks positiefs kan bedenken.

Klopt,daar is ook niks positiefs aan.

Wat wel belangrijk is is dat je je moeder laat weten/merken waar ze voor kan vechten….

Probeer haar te steunen en te laten merken dat ze een sterke vrouw is…..

Je negatieve gedachten kun je hier op het prikbord loslaten…..

en natuurlijk mag je haar ook je gevoelens wel laten merken…..

Ik omschrijf dit niet zo als ik zou willen,maar kan het niet goed uitleggen…

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt en er wat aan hebt.

Veel sterkte toegewenst door Rakkertje

• Emma

Als je het woord kanker hoort dan staat dat eigenlijk synoniem aan doodgaan. Tenminste dat vind ik. (terwijl het natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn en zeker als de artsen positief zijn!)

Na een poosje wen je aan het woord en verleg je je grenzen van je emoties. (ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben..)

Maar het heeft tijd nodig, maar tijd kan voor je gevoel heel erg lang duren.

Hoe het ook allemaal zal lopen, jullie kunnen het echt aan!

Heel erg veel sterkte!

Liefs, Emma.

• Carlos

Beste Allemaal,

Bedankt voor jullie aardige reacties! Prettig dat je gehoord wordt hier en dat het zo herkenbaar is. Rakkertje, nog gecondoleerd met jouw moeder, ik heb het e.e.a. aan berichten en dus ook die van jou gelezen. Wat moet dit een loodzware tijd voor je zijn…

Een etmaal later voel ik me zelf iets beter, al blijf ik het mezelf (vreemd genoeg) kwalijk nemen als ik ook maar even positief denk. Ik heb contact opgenomen met de Helen Douwma Stichting (die hulp en steun bieden aan familieleden die met kanker geconfronteerd worden) en 7 februari kan ik een intake gesprek krijgen. Lijkt me wel verstandig om aan deel te nemen.

Ik blijf de komende tijd hier berichten lezen en posten.

Nogmaals jongens, mijn dank!

Groet van Carlos

• Rakkertje

Hoi Carlos,

Wat goed dat je op hebt genomen met de Helen Douwma stichting!

Ik heb hier zelf nooit van gehoord,misschien kun je er hier op het prikbord wat meer over laten weten.

Er zullen vast veel lotgenoten zijn die er wat aan hebben…….

Sterkte Rakkertje