Hai Debby,
Een chemo slaat bij iedereen anders aan.
Mijn schoonzus is vanaf oktober bezig met chemokuren en is nu aan de laatste van 6 begonnen. Het enige waar zij last van heeft zijn opgezwollen handen en soms het gevoel dat haar hele lijf in de brand staat. Ze heeft borstkanker. Hierna wordt haar bors geamputeerd en daarna nog 25 bestralingen, dus die is er nog lang niet.
Voor de misselijkheid heb ze braakpillen gekregen en wat denk je ? nog geen 1 keer overgegeven ! Ze is geen gewicht verloren, wel haar haar. Maar dat weet je nooit van te voren. Het kan emotioneel wel een klap geven, hou daar rekening mee. Een mens ziet er toch heel anders uit met haar.
Mijn schoonzus is zeer positief en ik ben er van overtuigd dat dat toch ook heel erg helpt. Het klinkt raar, maar volgens mij is het wel zo.
Helaas heb je het niet in de hand. Meid, ik wens je alle sterkte die er bestaat. In gedachte ben ik bij jullie en zal een kaarsje branden voor de patient.
P.S.: ben zelf ook 24 jaar geleden mijn vader verloren aan kanker, dus weet hoe het voelt. Aarzel niet, je kan en mag me altijd mailen.
Dikke X
Sonja