Mijn papa

• Emma

Ik kom pas sinds ik kort op deze site. Mijn vader is twee maanden geleden overleden aan longkanker, hij was 56 jaar. Veel te jong dus en ik ben 24 en vind mezelf veel te jong om geen vader meer te hebben. Hij had er bij moeten als ik ooit ga trouwen en kinderen ga krijgen…

Maar helaas het heeft niet zo moeten zijn.

Had ik dit forum maar eerder ontdekt, ik had er denk ik veel aan gehad. Maar ook nu kan ik er denk ik veel aan hebben. Jullie zijn allemaal zo lief voor mekaar en wat ik nog het fijnste vind is dat iedereen elkaar begrijpt en hetzelfde voelt als wat ik voel of in de tijd van mijn vaders ziekte heb gevoelt.

Het is gewoon allemaal zo oneerlijk!

Emma.

• rilana

hallo emma,

Ik vind het heel erg voor je dat je je vader zo hebt verloren. Vooral op zo'n jonge leeftijd.

Mijn vader is zelf 58 jaar. Alleen zijn bij ons de rollen omgedraaid. Ik ben 23 jaar en heb eierstokkanker. Dus wat je vader allemaal meegemaakt heeft kan ik me heel goed voorstellen, en dat jij het daar erg zwaar mee hebt.

Alles krijgt vanzelf een plekje. En eigenlijk leeft je vader nog steeds, heel diep in je hart leeft hij met je mee.

Mocht je er over willen praten, ik sta er open voor.

Heel veel sterkte gewenst van

Rilana

• Emma

Heel erg fijn om zulke lieve reacties te krijgen. Zo merk je toch dat je niet alleen staat in je verdriet, ook al ken ik jullie niet persoonlijk.

Er zijn dus meer mensen met hetzelfde verdriet en dezelfde pijn, en dat geeft toch steun. Zeker als je het er me elkaar zo over kunt hebben.

Mijn vader zal zeker doorleven in mij (en mijn moeder, broer en zus). Alles wat ik van hem geleerd heb (en dat blijkt dan toch best heel veel te zijn!!!) neem ik mee naar de rest van mijn leven.

We hebben gelukkig heel mooi afscheid van mijn vader kunnen nemen en hij heeft nog veel tegen ons gezegd en wij tegen hem. Dat geeft toch best heel veel troost!

Ik hoop nog veel met jullie op deze pagina met jullie te kunnen kletsen! Ook voor jullie natuurlijk heel erg veel sterkte, het valt allemaal niet mee maar het gaat ons allemaal vast lukken! Al geloof ik het zelf nog niet altijd.

Liefs, Emma.