Hallo allemaal,

Ben de eerste keer op dit forum. Heb enkele verhalen gelezen en herken zeker de onzekerheden enzo.

Zelf ben ik “eierstokkanker-patient”; in maart 2004 is bij mij eierstokkanker ontdekt. Gelukkig was het in een beginstadium, waardoor het makkelijker te behandelen is maar geen garantie geeft.

Ben 2 maal geopereerd geweest waarbij eierstokken en baarmoeder zijn verwijderd.

Gelukkig waren er geen uitzaaiingen.

Daarna 6 chemokuren gehad, die ook goed hebben aangeslagen.

Bij de laatste bloedcontrole (24-12-2004) bleek alles oke te zijn; nu maar hopen dat het zo blijft, eierstokkanker schijnt immers 1 van de soorten kanker te zijn die het makkelijkst terug komt.

Door verwijdering van de eierstokken en baarmoeder ben ik direct in de overgang gekomen, vroeg voor mijn leeftijd, 42 jaar, maar het is een feit.

En door de chemokuur ben ik al mijn haar kwijtgeweest. Dat komt nu volop terug. En eigenlijk een beetje teveel naar mijn zin; in mijn gezicht en hals groeit het erg hard. Door de combinatie chemokuur en overgang denk ik dat mijn haren wegens ontbreken van vrouwelijke hormonen terugkomen alsof ik een man ben. Gelukkig zijn ze blond van kleur en dun, maar wel veel in aantal en lang.

Heeft iemand (zelf of in omgeving) hier ervaring mee en wat heeft die voor tips ?

Ik durf niet te gaan scheren, ben bang dat het dan erger terugkomt, dus denk dat ik meer in zin van harsen of epileren moet gaan denken.

Ervaringen hoor ik graag !

Groetjes Ine