gister uitslag gehad

• assie

hallo allemaal weer eens…gister uitslag gehd van mijn mams..ze had de haard in haar nier zitten en 30 uitzaaiigen per long.Na de eerste chemo had de chemo aan geslagen..dus zij weer een volgende chemo gedaan.29 dec scan gemaakt en longfotos.Gister uitslag gehad ..na dat was een klap in ieders gezicht.De chemo heeft niet aangeslagen dus.De tumor in haar nier is groter geworden….de uitzaaiingen in haar longen zijn groter en meer geworden….en om het nog meer triester te maken dan dat het al is zijn er uitzaaiingen in haar lever aan getroffen.Dus geen chemo meer ..helemaal niks…alleen maar morfinepleisters.Ik weet het allemaal niet meer..voel me zo onmachtig en verloren ,ik kan me moeder helemaal nog niet missen ,ze is me alles….en daarbij heb ik nog een broer in spanje wonen en weet echt niet hoelang dit allemaal gaat duren.Heeft iemand hier ervaring mee???? tuurlijk weet ik ook wel dat ieder persoon anders is en ook de kanker ..maar weet wel dat de arts heeft gezegd dat deze kanker een zeer progresieve kanker is .help me aub

• marjon

Hoi Assie

Ik las je verhaal net en kreeg gewooon tranen in mijn ogen. Echt heel erg voor je.

Ik denk niet dat ik je kan helpen maar je misschien wel kan steunen.

Is je broer wel op de hoogte? Is je vader in de buurt?

Probeer er over te praten met vrienden of schrijf dinegn op papier.

Het is verschrikkelijk maar probeer van de tijd te genieten die je nog hebt samen.

Doe dingen die je moeder graag wil doen en nog kan doen. probeer er voor haar te zijn.

Het is echt heel moeilijk en ik weet ook niet wat ik kan zeggen om je een beetje steun te bieden maar ik hoop dat je hieraan iets hebt.

Heel veel sterkte.

Groetjes

Marjon

• assie

hai marion ..lief jou reactie…en nee heb geen vader meer die is nu 10 jaar geleden overleden.En mijn broer is op de hoogte en heb hem ook beloofd dat als het echt niet goed gaat hem zo gauw mogelijk bel…maar ik weet wat hij door maakt op dit moment want in de tijd dt mijn vader ziek werd woonde ik ook in het buitenland en geloof me daar ben je nog alleener dan alleen.Maar hoeveel tijd hebben we nog????????Ik zelf ben zo benieuwd of de uitslag dat er nu uitzaaiigen in haar lever zitten de prognose nu verergert is als je begrijpt wat ik bedoel.In sept 2004 zijn we naar het A.V.L geweest en deze arts zei half jaar tot een jaar…maar hij weet niks van de laaste uitslag….dus je zal begrijpen dat ik zoveel angst heb nu.Ik hoop dat iemand me iets over de lever kan uitleggen want ik weet dat het een erg belanrijk orgaan is.

xx assieassie schreef:

>

> hallo allemaal weer eens…gister uitslag gehd van mijn

> mams..ze had de haard in haar nier zitten en 30 uitzaaiigen

> per long.Na de eerste chemo had de chemo aan geslagen..dus

> zij weer een volgende chemo gedaan.29 dec scan gemaakt en

> longfotos.Gister uitslag gehad ..na dat was een klap in

> ieders gezicht.De chemo heeft niet aangeslagen dus.De tumor

> in haar nier is groter geworden….de uitzaaiingen in haar

> longen zijn groter en meer geworden….en om het nog meer

> triester te maken dan dat het al is zijn er uitzaaiingen in

> haar lever aan getroffen.Dus geen chemo meer ..helemaal

> niks…alleen maar morfinepleisters.Ik weet het allemaal niet

> meer..voel me zo onmachtig en verloren ,ik kan me moeder

> helemaal nog niet missen ,ze is me alles….en daarbij heb ik

> nog een broer in spanje wonen en weet echt niet hoelang dit

> allemaal gaat duren.Heeft iemand hier ervaring mee????

> tuurlijk weet ik ook wel dat ieder persoon anders is en ook

> de kanker ..maar weet wel dat de arts heeft gezegd dat deze

> kanker een zeer progresieve kanker is .help me aub

• herman

ja ik herken je verhaal mijn vader zit in het zelfde als je moeder je voeld je machten loos en er boos maar je kan nicks meer doen mijn vader wil nu ook niet meer en we willen vragen om euthanasie hij blijf maar pijn houden ondanks hij pleisters en pillen heeft dit is ook geen leven meer voor hem het zal best zwaar worden ook voor je moeder is dit een zwaren tyd je kan altijd mailen als je het wil dan kan je toch je pijn en verdriet schrijfen wand het is niks om je moeder of vader de verlissen en voor aan zo ziekte waar hellaas nog niet alles voor is sterkte ilona

• Rakkertje

Hoi Assie,

Allereerst wil ik je laten weten hoe rot ik dit voor je vind.

Het is behoorlijk moeilijk als zelfs de artsen niets meer voor je moeder kunnen doen……

Dat machteloze gevoel vind ik zelf het moeilijkste gevoel wat je maar kunt hebben.

Helaas weet ik niks over de lever,maar er is vast wel iemand die daar wel wat over weet.

En een antwoord wat levensduur aangaat kan ook wel eens verkeerd uitpakken.

Eigenlijk mogen de artsen hier geen antwoord op geven….

Tegen mijn moeder hadden ze 2 tot 5 maanden gezegd en ze heeft er nu al 171/2

maand op zitten…….

Het beste is nog zoveel mogelijk te genieten met elkaar,ondanks deze moeilijke uitslag.

Ik wens je heel veel sterkte!!!!!

Als je ergens meezit of het van je af wil tikken doe het dan hier!!!!

Je kunt ook lid worden van de groep van Jose hier een stukje terug op het prikbord!

Groetjes van Rakkertje

• louise

hoi

ik weet wel hoe je je nu voelt. je wilt van alles doen om iemand beter te maken, maar eigenlijk sta je met je rug tegen de muur, en voel je je vreselijk machteloos.

mijn vader is opgegeven, en heeft nu ook morfinepleisters, echt vreselijk!!!!

ik zou zo graag iets voor hem willen doen, de pijn voor hem wegnemen maar dat kan gewoon niet.

het enigste wat wij nog kunnen doen, is fijne herinneringen ophalen en lol met elkaar maken, want dat is wat mijn vader wil, zolang het nog kan.

ik wens je heeeel erg veel sterkte.

groetjes louise