tumor niet meer te verwijderen..???

• melanie

Hoi Pietie,

Mijn moeder heeft een tumor in haar long en uitzaaiingen in de lymfeklieren. Had zij alleen de tumor gehad dan had zij nog geopereerd kunnen worden. Helaas kan dat niet doorgaan nu. Zij moet nu 3 chemokuren ondergaan waarvan ze vorige week de eerste heeft gehad. Toen deze ziekte bij mijn vader werd ontdekt was dit ook al uitgezaaid, hij heeft nog wel chemokuren gehad die in eerste instantie goed aansloegen maar helaas maar van zeer korte duur. Maar ieder geval is weer anders. Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt voor jullie en wens je in ieder geval veel sterkte toe.

Melanie

• pietie

Melanie, er word een lichte chemokuur gegeven aan mijn zusje.

Had gisteravond mijn zwager aan de telefoon, en die wilde niet voor een S.O. naar het AvL ziekenhuis meer, hij zij dat daar artsen zaten die door het VU ziekenhuis opgeleid waren.

En dat hij daarom bij de Oncologie in het VU ziekenhuis bleef

Volgens mij is dit niet waar….

Kreeg met die kerel de grootste ruzie erom, want het is mijn zusje.

En omdat een lichte kuur, volgens mij geen uitwerking genoeg heeft.

Ik zei hem, dat moet mijn zusje zelf uit maken of zij een S.O. wil

ja of nee, want jij kan niet beslissen over haar leven, dat maak jij niet uit.

Hij was zoals zijn hele leven, goed kwaad, want ook zijn dochter(die mee luisterde) kwam er even tussendoor, maar die kreeg ook de kans niet, om wat te zeggen hierover, ook zij vind dat de keuze bij haar moeder ligt en niet bij hem.

En toen knalde hij de telefoon erop.

Ik krijg haar ook zelf niet aan de telefoon, omdat hij die altijd oppakt, kijk als zij, het zegt ik wil niet, dan berust ik er in, maar nu niet.

Wie weet meer over het AvL ziekenhuis?

Wat kan ik doen voor mijn zusje, hij isoleerd haar nu van ons.

Zij slikt al jaren antidepressi en ook nog eens valium, omdat het een rot vent is, en alleen maar aan zich zelf denkt, en aan zijn mammie, mijn zusje heeft dit, ik, ik, en nog eens ik, altijd maar van hem geslikt.

Een zeer verdrietige pietie

• melanie

Hoi Pietie,

Je bevindt je in een hele vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat je je geen raad weet hiermee. Toch is het je zusje die moet bepalen of ze een s.o wil. Maar al kun je maar een beetje met haar praten of samen iets overleggen. Dit wordt natuurlijk heel moeilijk voor je gemaakt met haar man ertussen in. Volgens mij maakt het ook niet zoveel uit in welk ziekenhuis je behandelt wordt, maar als je er zelf niet een goed gevoel bij hebt moet je natuurlijk wel een s.o doen.

Wat voor behandeling gaan ze nu precies bij je zusje doen, en hebben zo ook prognoses gegeven?

Melanie

• pietie

Mijn nichtje heeft schijnbaar met hem gesproken, want vanmorgen belde hij om zijn excuus te maken.

Mijn zusje krijgt een lichte chemokuur om te beginnen, en dan word er na 3 maanden gekeken of hij is aangeslagen, zo niet, dan krijgt zij een zware.

Haar ene long werkt niet meer, waarom hoor ik wel van haar, ik ga Maandag met haar praten, en in de andere long zit een kleine tumor, maar die zit juist bovenin, en niet onder in.

Ik heb hem nu kunnen zeggen, dat er in het AvL ziekenhuis, gekeken word of er een andere behandeling mogelijk is, en dat er hele goede artsen werken op dit gebied.

Hij is misschien bang, dat de nu behandelende arts boos word, maar heb hem gezegt dat dit absoluut niet zo is, dat als het AvL een betere behandeling voorsteld, zij die ook in de VU uitvoeren dan.

Mijn zusje heeft het zo benauwd, wat kan zij doen om het slijm op te hoesten, stomen??

Wie heeft een antwoord, ik ben zo bang, gr pietie.

• angela

`hai pieti, bij mijn vader werkt zijn ene long ook niet meer en de andere long maar voor 1/3. We hebben gewoon van dat Fluimucil gegeven wat je kan oplossen in een glas water en dat helpt op zich redelijk, je kan ook een inhaler bij de dokter vragen.

Maar het feit dat ze benauwd is komt door die tumor en daar is niks aan te doen alleen maar verlichten.OOk het feit is dat als ze zit beter adem kan halen( bij mijn vader is het juist andersom als hij ligt krijgt hij meer lucht).

Maar je moet het anders gewoon even aan de huisarts vragen hoe of wat.

• melanie

hoi Pietie,

Mijn moeder heeft het ook zo benauwd. Zij heeft hiervoor zo'n inhalator gehad maar dit hielp helemaal niets, zoals Angela ook al zei komt de benauwdheid vaak door de tumor. Bij mijn moeder hebben zo ook het vocht weggehaald uit haar long maar ook hier werd zij niet minder benauwd van. Het minst benauwd heeft zij het als ze ligt, vandaar dat ze nu al bijna 8 weken op bed ligt. Ze heeft al een chemokuur gehad maar ook daarna is ze niet minder benauwd geworden. Volgende week begint ze aan haar tweede kuur.

Laat je nog even van je horen hoe het verder met je zusje gaat Pietie?

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe.

Melanie.

• pietie

Hebben jullie ook van die nieuwe methode gelezen, dat tumoren met een apart iets, bevroren worden, en verschrompelen.

Ik weet niet, of dit in Nederland al toe gepast word,maar dit zou een zegen zijn als dit kon.

Natuurlijk blijf ik in contact met jullie, want het verdriet en pijn zijn groot, door de angst om onze dierbare te moeten verliezen.

Ook jullie wens ik heel veel sterkte, en de tip over die flumicil, zal ik doorgeven.

Lieve groet pietie.

• YvOn

Lieverd,

Bij mijn man was het ook ontdekt dat hij tumoren heeft aan zijn borstwervel, en met heel veel vraagtekens of er uitzaaiingen zijn. Later kregen we te horen dat hij ook prosttaatkanker heeft, maar dat staat los van zijn borstwerveltumoren….

Door de bestralingen die hij ondergaat heeft, waren zijn wervels aangetast, en het gevolg daarvan is dat die heel veel pijnen heeft gehad. Hij had 1e en 5e wervel kanker… dus door bestraling is de 5e gezakt naar de 6e wervel, gevolg … dwarsleasie…. @!#$….

Hoe dan ook, de tumor kunnen ze wel verwijderen! Mits er geen uitzaaiingen zijn, want als men tumor heeft, dan is de moederbron aanwezig, en waar komen ze vandaan? Bij mijn man hadden ze niets kunnen vinden…..

Meis,Debby, ik leef echt met je mee!

Dikke knuff voor je!

Liefs YvOn

• YvOn

Melanie, jou wens ik ook sterkte toe, vreselijk zeg allemaal.

Kusje Yvonne Bosman

• debby

vandaag uitslag gekregen…uitzaaiingen op longen maagwand en waarschijnlijk lever maar weten ze nog niet zeker

aan de lever zou hij geopereerd kunnen worden maar nu chemo over 3 weken gaan ze beginnen…eerst even aansterken

wat moet ik van de chemo verwachten…???