Gewoon even een mooi verhaal..

• Draakje

Kanker.. brrr alleen het woord al ontweek ik het liefste zoveel mogelijk.

Zag er alleen maar ellende en de dood in.

Totdat een vriend van me het kreeg.

Hij is alcoholist maar drinkt nu al jaren niet meer. Is daar ook voor opgenomen geweest en heeft toen een hele lieve vrouw leren kennen.

Ze wonen inmiddels alweer jaren samen, zijn vorig jaar getrouwd en zijn nog steeds hartstikke verliefd op elkaar.

Zijn vrouw is een schat, wel een beetje een nerveus type en vooral overbezorgd. Ze hebben elkaar leren kennen omdat ze allebei opgenomen waren en zij had last van depressies en dergelijke.

Ik schrok enorm toen ik hoorde dat hij zo ziek was.

Het eerste dat door me heen ging was: oh jee, dit kan zij echt niet aan..!

Al bij een verkoudheid kan zij erg overdreven bezorgd reageren..

Ik hoopte echt dat ze niet in zou storten.

Maar wat blijkt..? Ik heb nog nooit zo'n sterke vrouw meegemaakt…!!

Tijdens alle nare behandelingen en de momenten dat hij heel erg ziek was, bleef zij pal naast hem staan en bleek een echte rots in de branding te zijn.

Niet alleen voor hem, maar zeker ook voor ons, de mensen die ook van hem en haar houden en zich zorgen maakten.

Wat een kracht zeg.. echt ongelofelijk..!

Inmiddels is hij van z'n behandelingen af en de verwachtingen zijn dat hij helemaal beter wordt. Hij was broodmager geworden maar stilletjes aan krijgt ie weer wangen en een wat voller lijf.

Dit stel is altijd positief gebleven en ik heb er ontzettend veel van geleerd.

Ik wist niet dat zoiets naars als kanker ook ‘mooie’ kanten met zich mee kon brengen.

Ik wilde dit gewoon even opschrijven.

Ik wens iedereen een zo goed mogelijk 2005 toe.

Groetjes van Draakje (ik heb hier al eens een vraag gesteld onder de naam Tsunami maar heb die nickname maar even veranderd..!)

• Rakkertje

Hallo Draakje,

Ik vind dit een zeer ontroerend verhaal.

Zo zie je maar wat een kracht iemand kan hebben.

Deze kracht hebben ze mijn inziens al een keer eerder getoond,doordat ze zo sterk waren om af te kicken van de alcohol!!!

En volgens mij is iemand die niet meer verslaafd is aan de alcohol ook geen alcoholist meer,maar gewoon mens met veel kracht!

Ik hoop dat deze mensen nog een zeer lang en gelukkig leven samen zullen hebben!

Ik wil hun en jou Draakje ook het allerbeste voor 2005 toewensen!

Heel veel liefs van Rakkertje

• Draakje

Hoi Rakkertje,

Je hebt gelijk.., ik zie hem inderdaad helemaal niet meer als een alcoholist. Heb hem trouwens ook niet gekend in die tijd, leerde hen pas kennen toen ze al lang en breed samenwoonden en ‘uit de shit’ waren zeg maar.

Ik wist wel dat ze sterk zijn, hij is een heel nuchter persoon en heeft alles vanaf het begin af aan heel erg nuchter opgepakt.. ik kwam compleet verslagen bij die mensen aan, de eerste keer nadat ik het slechte nieuws had gehoord., en had echt zenuwachtige kriebels in mijn buik omdat ik een compleet ander huisje verwachtte.. maar het was net zo gezellig als altijd..!!! Okay hij was erg ziek en zwak en dit was duidelijk te merken.., we hebben ook heus wel veel gesproken over zijn ziekte.., dat hoort er bij, maar we hebben ook ontzettend gelachen en ondanks dat ik zo zenuwachtig was voor dat bezoek zorgden ze er allebei voor dat ik binnen een paar minuten helemaal op mijn gemak was..

Zijn vrouw heeft me toen echt heel erg verwonderd, en dat doet ze nog steeds..! Vanwege haar ‘ziekte’ (ze maakt bepaalde stofjes niet aan in haar hersenen waardoor ze snel van slag is enzovoort) ging ik soms wat voorzichiger met haar om, omdat ik haar niet wilde belasten. Maar ik weet nu dat dat helemaal niet nodig is bij haar.. ze komt over als een ontzettend kwetsbare vrouw maar ondertussen verricht ze wonderen en is ze al die tijd zo ontzettend sterk gebleven.. echt ik zou haar dat niet makkelijk na kunnen doen… wat een kracht zeg..!!

Hey maar Rakkertje, ik heb jouw topic hieronder gelezen,en wil je heel erg veel sterkte en kracht toewensen…

En ondanks alles het allerbeste voor 2005..

Groetjes Draakje

• Rakkertje

Hoi Draakje

Ik heb je bericht weer ademloos zitten lezen!!!

Het blijft een prachtig verhaal!!!

Ik wil je dan met deze vrienden nog heeel veeel gezellige jaren toewensen!!!

Bedankt voor je wensen voor mij!!!

Groetjes Rakkertje