Hallucineren en hartluchten......

• Rakkertje

Beste prikbordlezers!

Ik wil weer even mijn hart luchten…..

Nadat mijn moeder een donderdag wat medicijnaanpassingen heeft gekregen

is het allemaal niet vooruit gegaan…..

die slaappillen helpen niet,ook 2 stuks niet…

Vanaf donderdagnacht slaapt ze bijna niet,ook overdags niet….

Afgelopen nacht kwam ze ieder uur…..

Mijn vader is er ook elk uur uitgeweest…

Ze hallucineerde en maakte hele lelijke opmerkingen….Ze zag allemaal dingen die er niet waren zoals stof aan het plafond en spijkers in haar bed,die mijn vader niet opgeruimd kreeg….

Ook dacht ze dat er meer mensen in de kamer waren….

Heeft iemand dit weleens meegemaakt?

Dat is best zwaar….

Gisteren zijn we er de hele dag geweest….

Ze zag er erg slecht uit en kon bijna niet praten van de benauwdheid….

We denken dat het elk moment gebeurd kan zijn……

Groetjes van Rakkertje

• Angela

rakkertje, wat vind ik dit intens verdrietig om te lezen en ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe.

groetjes Angela

• Rakkertje

Beste Angela,

Bedankt voor je reactie!

Afgelopen nacht heeft m'n moeder gelukkig wat beter geslapen.

Ze is 3 keer wakker geweest en lag te praten…..

Als m'n vader dan zei : ga nou maar lekker slapen,dan praten we morgen verder,anders wordt je veel te moe.

Dan viel ze gelukkig weer in slaap.

Verder komt vandaag de huisarts weer even langs…..ben benieuwd wat die zegt over dat hallucineren…..

Groetjes van Rakkertje

• Angela

hai rakkertje , toch wel fijn om te horen dat ze een nachtje goed geslapen heeft, laat je ff weten wat de dokter heeft gezegd?

groetjes angela

• Judith

Dat hallucineren klinkt als een delier, dat vaker ontstaat bij oudere mensen, die erg ziek zijn en veel medicijnen gebruiken. Er zijn medicijnen tegen (beste methode is de ziekte genezen en overige medicamenten stoppen, maar dat lijkt me geen optie in het geval van je moeder). Het lijkt me een intens moeilijke situatie voor jullie.

Sterkte.

• Rakkertje

Beste Judith,

Bedankt voor je reactie.

Kun je me uitleggen wat een delier is?

Alvast bedankt.

Groetjes van Rakkertje

• Rakkertje

Hoi Angela,

Ik zou even laten weten wat de huisarts gezegd had……

Gisteren is hij weer geweest…..longen geluisterd enzo…

Ze heeft een zwaardere inhalater gekregen en achetraf heeft ze afgelopen vrijdag ook weer een antibiotacakuur erbij gekregen.

Ze proberen een longonsteking te voorkomen.

Maar volgens mij heeft ze die al.

Ik heb zelf een keer een klein longontstekingje gehad,waar ik behoorlijk ziek van ben geweest…..

Ook heeft ze bijna geen lucht meer om te praten,dat is het zoveelste wat ze niet meer kan….

Dit was even het laatste nieuws,vandaag zou de huisarts weer langskomen.

Hij komt weer elke dag i.p.v. om de andere dag…..

Hoe is het met jou?

Groetjes van Rakkertje

• Rakkertje

Hoi Angela hier nog even het laatste nieuws,

Mijn vader belde net,de huisarts was geweest…..

M'n moeder heeft bruistabletten erbij gekregen om het slijm op te lossen….

En haar polsslag was erg zwak.

Mijn vader klonk erg moe en had geen zin in eten vanavond……

Klonk niet zo best.

We zien het allemaal wel…..

Groetjes van Rakkertje

• Angela

tjonge jonge het houdt ook niet op he, en een longontsteking erbij is net wat je zelf zegt al zeer moeilijk erbij.Ik denk aan jullie hoor.

Met mijzelf gaat het redelijk en met mijn vader ook wel alleen mijn moeder zit zo diep in de put zodat we ons heel veel zorgen maken over hoe dat moet als mijn vader er niet meer mocht zijn.Ze heeft er geen vertrouwen meer in en maakt zich druk om a.s. maandag als ze nieuwe longfoto`s gaan maken. Ze is zo ontzettend bang dat de chemo niet aanslaat maar volgens ons en de huisarts heeft ie al veel meer lucht dan voorheen dus hij had het idee dat het wel aansloeg.

Maar we wachten het gewoon af en alles gaat met ups en downs, je trekt je op aan ieder nieuw lichtpuntje , en je ziet het weer somber in als het even slecht gaat maar das denk ik met allemaal zo. Je weet dat ze niet meer beter worden maar de hoop blijft toch.

groetjes Angela

• Angela

rakkertje, heel veel sterkte gewenst , ik blijf het zeggen maar het is echt gemeend

groetjes Angela (p.s. je mag me ook prive mailen hoor als je wilt, ik ben er voor een luisterend oor als je er behoefte aan hebt). boogaard1967@yahoo.co.uk