tijdeje geleden heb ik de vraag gesteld
waarom geen chemo
ik heb daar toen ook vertelt dat ze mijn vader nog steeds niet terug hadden gebelt, vanuit het ziekenhuis wat wel de afsrpaak was.
nu een week geleden hebben ze uiteindelijk gebelt, met de vraag waarom hij niet op zijn afspraken was gekomen.
de radioloog die gebelt had, met de uitslag dat mijn vader nu ook longkanker had, en ook zei, dat hij nu geen chemo meer krijgt, belde nu ook weer naar mijn ouders.
we hebben dus nog een keer gevraagt, waarom geen chemo, en dat we daar nu eindelijk eens antwoord op wilden hebben, en geen stom smoesje.
hij antwoordde dat er in heel de wereld, geen chemo werd gegeven, als er uitzaaiingen zijn naar de longen en de lympfklieren.
we vinden het nog steeds een raar verhaal. het enigste wat ze nog voor behandeling geven is bestraling van de keel. en dat is puur voor levensverlenging. als dus de arts.
mijn vader is dus niet meer te redden……….hij is 46 jaar en dat doet heel veel pijn.
ook vooral de gedachte dat mijn moeder straks alleen is. ze heeft ons wel, maar wij kunnen nooit onze armen om haar heen slaan zoals mijn vader dat doet, hij is gewoon weg niet te vervangen.
mijn vader ziet af van verdere behandelingen, en dat is zijn goed recht vind ik. wij kunnen niet beslissen over zijn lichaam, dat moet hij zelf doen en dat heeft hij nu ook gedaan……..
groetjes louise