Mijn vader heeft nu al meer dan een maand een stoma en er zijn nog bijna geen dagen geweest dat hij meer vocht opnam dan dat hij verliest. Je ziet aan zijn handen dat hij gewoon uitdroogt.
Natuurlijk staat er een infuus hiero maar waar ik het over wil hebben is het volgende:
Mijn vader krijgt pillen om de darm in te dikken, Loperamide heten die pillen, daardoor word het eten in het stukkie darm dat hij nog gebruikt verdikt, gevolg: hele erge krampen in zijn darm. Heeft iemand anders dat ook gehad? of iemand die je kent?
Je hebt 2 problemen waarvan je er 1 moet blijven houden :s
1: je neemt die pillen, je krijgt die krampen, maar je houd wel meer vocht vast.
2: je neem geen pillen, geen krampen, maar je verliest te veel vocht.
meer vocht verliezen kan gewoon niet meer, maar die krampen zijn zo hevig! en dit heeft %^& niks met kanker te maken…
Dat me vader kanker heeft en niet meer geholpen kan worden dat is nu meer dan 4 weken duidelijk, maar ik word zo droevig en boos van het feit dat hij al 4 weken lang elke dag of krampen heeft, of loslatende stoma's, maagzuur gehad op de wond bij de stoma dat heeel erg brandde ga zo maar door. en die krampen blijven zolang hij die rotpillen slikt.
Hij is vandaag weer opgenomen in het ziekenhuis omdat het te veel werd, ik wil hem thuis hebben zonder dat hij ergens last van heeft.
Dit wou ik even kwijt. Ik denk trouwens niet dat er veel mensen zijn die na het aanleggen van de stoma weken en weken lang last hebben van krampen en al die problemen die mijn vader nou net weer wel moet hebben.
groeten
Andre