hallo allemaal
even een lang verhaal, maar wil het toch kwijt.
een aantal weken geleden is bij mijn vader keelkanker geconstateerd.
de behandeling zou er als volgt uit gaan zien. eerst een chemokuur, daarna bestralen en als dat allemaal goed zou uitpakken een operatie om de tumor in zn hals weg te halen. maar voordat dit allemal zou gebeuren moest hij eerst nog een scan van de longen laten maken. een week na de scan, werden wij gebelt met de “fijne” mededeling dat er 2 plekken op de longen waren gezien, wat dus een uitzaaiing was van de keel. er werd ons ook gelijk vertelt dat er nu geen chemo meer gegeven werd, omdat er dus uitzaaiingen naar de longen waren. dit was ons ook vertelt in het ziekenhuis, en toen wij vroegen waarom niet, werd ons vertelt dat dat niet zijn werk was en dat we dat moesten vragen bij diegene die chemo zou gaan geven?????????
kortom we weten niet waarom er geen chemo word gegeven. heb al veel info gezocht voor longkanker, maar daar vind ik steeds dat de behandeling met chemo of bestraling word gedaan. de enigste behandeling die gegeven kan worden aan mijn vader is dat ze zn keel gaan bestralen, en verder niets, dus zal hij uiteindelijk toch sterven aan de ziekte, maar toch blijft de vraag in mn hoofd zitten waarom geven ze geen chemo als het ook in de longen zit.
misschien dat er niemand antwoord kan geven, maar zoals ik al zei, ik moest het gewoon even kwijt
groetjes louise