Ik heb dus toch borstkanker ben pas 26

• Miranda Secreve

Beste mensen

Graag zou ik op deze site mijn verhaal willen doen en zou graag mn ervaringen willen delen met vrouwen die dit ook hebben (gehad) en misschien advies kunnen geven.En ben benieuwd hoe het bij jullie is afgelopen.

Nadat mn vriend n knobbeltje in mn linkerborst had ontdekt ben ik naar de huisarts gegaan.Heb eerst nog gewacht,dacht dat gaat wel weer over…Dit is ongeveer 2 maanden geleden.

De huisarts vertelde mij dat het waarschijnlijk wat verhard klierweefsel was maar wilde voor de zekerheid dat ik toch foto's liet maken.

Vorige week maandag moest ik naar t ziekenhuis voor rontgen foto's,nadat ze de foto's had bekeken moest er n echografie worden gemaakt.De arts vertrouwde het toch niet en heeft een biopsie bij me uitgevoerd.

Afgelopen donderdag ben ik samen met mn vriend naar t ziekenhuis gewwest voor de uitslag.De arts kwam binnen en heeft er maar niet omheen gedraaid,ik heb borstkanker aan mn linkerborst,twee plekjes kwaadaardig,bij mn oksel en bij mn tepel.Omdat ik nog zo jong ben(26) gaan ze mn borst amputeren,krijg chemo en hormoon behandelingen.Ben zo geschrokken,krijg woensdag een verder onderzoek of er al uitzaaingen zijn.Dit weekend aan familie en vrienden moeten vertellen,vreselijk.Zou heel graag jullie reacties willen horen.Liefs Miranda

• Angela

hai Miranda wat erg om te horen dat dit jou op zo`n jonge leeftijd overkomt.

Ik kan je er niets over vertellen maar ik wil je alleen even heel veel sterkte wensen in een hele moeilijke periode.

Laat het ons alsjeblieft verder weten hoe het met de uitslag is zodat we je toch een troostend woord kunnen bieden want meeleven doen we allemaal omdat ieder die hier komt wel iets met kanker te maken heeft.

groetjes Angela

• Marijcke

Beste Miranda,

Wat een ontzettend nare uitslag voor je, natuurlijk dat je je rot geschrokken bent! Ik ben geen lotgenoot van je, wel een leeftijdsgenoot. Ik heb wel een paar tips voor je: op http://www.borstenforum.nl/index.php kan je veel lotgenoten vinden, ook van jouw leeftijd, er is een zeer actief forum. Ik denk dat je daar veel steun kunt vinden. Een andere site is: http://www.de-amazones.nl/ voor en door vrouwen die op jonge leeftijd borstkanker krijgen.

Heel veel sterkte gewenst!

• Marielle

en misschien nog als aanvulling heb je iets aan de stichting jongeren en kanker…. www.stichtingjongerenenkanker.nl

sterkte,

Marielle

• carla

Hallo laurien.

ik wil even reageren.

ik ben een vrouw van 45 jaar die ook borstkanker had.

bij mij hebben ze de rechterborst geamputeerd.

ik heb ook radio therapie gehad.

en nu moet ik vijf jaar hormoontabletten slikken.

ik ben in 2002 geopereerd.

en het gaat nu heel goed met me.

ik weet niet of je de site kent van leven met borstkanker.

en of je er behoefte aan heb maar hier op staan veel lot genootjes van

je en die je graag willen steunen

in voor jouw zo moeilijke tijd.

ik ben er zelf ook lid van ik heb er veel aan gehad.

groetjes carla11

• Miranda Secreve

Beste lotgenoten

Hier ben ik nog even.Bedankt voor jullie lieve reacties,hier op dit forum wordt je zo goed begrepen,echt n troost.

Ben gisteren weer naar t ziekenhuis geweest,n gesprek met de chirurg gehad.

Het is allemaal nog zo onwerkelijk,je hoort t allemaal aan maar t lijkt wel of het niet om jezelf gaat.Ze doen wel hun best,ik kreeg te horen dat ik zondag wordt opgenomen en ik word maandag al geopereerd.Ook mn okselklieren worden verwijderd.Vraag me af wat voor gevolgen dat zal hebben.Maar heb nu voor mezelf wel zo iets van ; haal t alsjeblieft weg,dan is t tenminste uit mn lichaam.Ook heb ik deze week tal van onderzoeken,gister n echo gemaakt van mn lever en n foto van mn longen.Mn lever was godzijdank schoon.N hele opluchting.Vandaag weer terug voor n botscan,en donderdag n scan van mn borst.Ben met de kerst net weer thuis,dat is wel fijn.Nou ik hou jullie op de hoogte en wens iedereen hier heeel veel sterkte en kracht toe,en toch vast fijne kerstdagen.Liefs Miranda

• Ron@ld

Beste Miranda,

Ik wens jou en je vriend heel veel sterkte !!

Ik wil ( mensen wat vind ik dit %@&$#….. zucht ) toch even zeggen, fijn dat je met de kerst thuis bent.

Een hele dikke knuffel.

Ronald

• Miranda Secreve

Nog even n vraagje,kan iemand mij misschien vertellen of ik ergens informatieve foto's kan vinden van na een borstamputatie??

Dan heb ik er vooor mezelf n beeld van misschien,dan is de schrik misschien wat minder groot als ik maandag ben geholpen.

Vast Bedankt,Miranda

• Rakkertje

Beste Miranda,

Ik wil je heel veel sterkte toe wensen!

Voor,tijdens en na de operatie!

Ook wens ik jou ondanks alles toch fijne feestdagen toe!

Nou meid nogmaals sterkte

Groetjes van Rakkertje

• Angela

Miranda, jij ook heel veel sterkte gewenst en ook voor je familie.

groetjes Angela