ff voorstellen en mijn verhaal

• Floortje

Hoi Allemaal,

Ik ben dus Floor (niet mijn echte naam) ben 27 jaar en de mama van 2 mooie kindjes en heb afgelopen juni mijn mama verloren aan longkanker.

Mijn mama is ruim een jaar ziek geweest en heeft meerdere chemokuren en bestralingen gehad. Dit alles heeft niet mogen baten en ze is na een hels jaar toch nog overleden helaas. Op dat moment was mijn zoontje 5 weken oud. Het was dus een erg dubbele en hectische tijd.

Op dit moment gaat het met de dag slechter met mij. Klinkt stom maar ik mis mijn mama iedere dag een beetje meer. Ben al bij de huisarts geweest……maar heb niet het idee dat hij me verder kan helpen.

Heb de tip gekregen om eens hier mee te “praten”. Dus bij deze.

Mochten jullie nog wat van me willen weten…….heb dit allemaal erg hectisch weg getypt heb ik het idee.

Groetjes Floor!

• Angela

hai Floor, wat vreselijk allemaal om te lezen zeg dat je dit moet mee maken.Ik kan me goed voorstellen dat het je zwaar valt en misschien helpt het je inderdaad om er hier over te praten. Op Longkanker.info.nl is er ook een forum waar je over dit kan praten want ik zit er namelijk ook bij. Bij mijn vader is 3 weken longkanker ontdekt met uitzaaiingen naar de lymfeklieren en er is niets meer aan te doen, hij krijgt chemo om de tumor te laten slinken maar we weten niet of het baat heeft.

Floor ,ik hoop dat je zelf hier alles een beetje van je af kan praten, doe dat gewoon en voel je alsjeblieft nooit teveel.Heel veel sterkte nog verder met het verwerken van alles.

groetjes Angela

• Marjon

Hoi Floor

Ik vind het echt erg voor je. Mijn moeder is op dit moment in behandeling voor slokdarmkanker en ik moet er niet aan denken haar te missen.

Ik zou als ik jou was er goed over gaan praten met iemand, praten doet een mens goed.

Misschien kun je naar een maatschappelijkwerker gaan, hij/zij kan samen met jou alles proberen een plekje te geven zodat jij er mee om leert gaan.

Je zit in een moeilijke periode meid, praat erover zo krijgt langzamerhand alles een plekje.

Groetjes

Marjon

• Marielle

hoi Floortje,

ik weet niet waar je (ongeveer) woont, maar misschien is het ook wel prettig om naar een inloophuis voor kankerpatienten en hun naasten te gaan? Deze zitten inmiddels in heel nederland.. hier kom je gewoon lotgenoten tegen… mensen die weten waar je het over hebt en met wie je echt kan praten.. over degene die ziek is, maar ook over jezelf, en vaak ook gewoon nog even gezellig.. even je gedachten verzetten maar wel in een omgeving waarin mensen weten hoe moeilijk het allemaal is..

sterkte,

marielle

• Floortje

Hoi Marielle,

Zo'n inloophuis,(had ik eigenlijk nog nooit van gehoord) wat moet ik me daar bij voorstellen? De stap om daar heen te gaan lijkt me zo groot!

Wil zo graag stoer en sterk zijn maar dat lukt me gewoon even niet meer.

Groetjes Floor