keelkanker->speekselklieren bestraald->slecht eten.. Tips..?

• Tsunami

Hoi allemaal,

Een vriend van me heeft keelkanker.

Nu functioneren ten gevolge van de behandelingen zijn speekselklieren niet.

Hierdoor heeft hij een erg droge mond en kan haast niet eten.

Hij leeft vrijwel uitsluitend op drinkmaaltijden en soep en mist het enorm om eens lekker te kunnen eten.

Nu weet ik dat hij op dit moment helemaal niet echt kan genieten van eten, maar toch zou ik willen proberen om iets voor hem klaar te maken wat hij enigszins weg kan krijgen.

Hij zegt dat zelfs slagroom een te ‘droge’ substantie voor hem is op dit moment.

Heeft er iemand hier ervaring mee en eventueel wat tips voor ons..? Ik zou het zo fijn vinden om hem, zover dat mogelijk is, weer eens een beetje te zien genieten..!

Alvast bedankt,

Tsunami

• marielle

hoi Tsunami,

ken je de site van de stichting klankbord? toevallig zag ik daar ook een recept op staan.. (ik geloof dat ze het wisselen ofzo?) maar klankbord is er speciaal voor mensen hoofd/hals kanker..

www.stichtingklankbord.nl

groetjes Marielle

• Tsunami

Hey dankjewel, een site als deze was ik naar op zoek en kende ik nog niet :)

Afgelopen week hebben hij en zijn vrouw trouwens bij ons gegeten en heb ik op goed geluk zomaar een heleboel verschillende dingen op tafel gezet.., gelukkig gaat het nu wel weer ietsje beter met hem en heeft hij redelijk kunnen eten.. hij kreeg tenminste weer eens een paar hapjes weg..

Ik hoop dat ik daar wat recepten kan vinden die het eten nog makkelijker voor hem kunnen maken.. vind het zo sneu, hij was voordat ie ziek werd al zo mager maar nu is hij door het niet eten echt helemaal vel over been, en dat terwijl het juist zo goed zou zijn wanneer hij eens wat gezonds binnen krijgt..!

Gelukkig zijn de vooruitzichten wel goed, de verwachting is dat hij helemaal kan genezen, alleen weten ze niet ofdat zijn speekselproduktie terug komt.. :(