Van mij hoeft t niet meer

• Matthieu

Kerstmis 2004 wat zal t worden.

Was het voorgaande jaren nog een beetje enerverend om wat

te organiseren met kerst, dit jaar hoeft t niet meer.

Afgelopen jaren (en vele jaren daarvoor) vierden we altijd de kerst

vredig thuis , dat wil zeggen mijn vrouw en ik en mijn moeder.

Vredig thuis voor de buis, hapje, spelletje, kerstdineetje en dat was t

Altijd vrij traditioneel en altijd maar samen.

Door het ontbreken van broers of zussen was het nooit zo een sprektakel.

We hebben wel eens wat jaartjes dat er iemand erbij uitgenodigd werd.

Maar echt voor ons was t niet nodig.

Waarom deze negatieve houding over kerst ? ,.wel :

Paar maanden terug is er een soort dementie bij mijn moeder vastgesteld ( ze is pas 80 geworden ) Met behulp van medicijnen is het goed te doen.,

In het begin had ze veel last van halucinaties maar is nu gelukkig nagenoeg weg.

Enpassant vertelde de gyriator ons nog even dat we langs de longarts moesten want er was wat onduidelijk en had extra onderzoek nodig.

vorige week na verschillende onderzoeken werd het medegedeeld,

longkanker en kwaadaardig.

Hoe lang nog te gaan en wat de mogelijkheden zijn is nog niet bekend.

wat is uberhaubt mogelijk bij iemand van 80 jaar.

Kun je je voorstellen wat ons kerstgevoel geeft dit jaar ?

is het de laatste maal ? is het iets om extra te vieren….

Het is allemaal zo dubbel……

Ik heb het verschrikkelijk druk met een eigen bedrijf,

Mijn vrouw nog drukte met wat examens die gedaan zijn.

en dan de gezondheid en zorg van je moeder.

Ik klaag niet….ik ben blij dat ik dat ouwe mensje nog bij me heb

en redelijk tussendoor tijd kan vrijmaken om even langs te wippen,,,,,

maar hoe ik de “vrolijke”kerstdagen door moet weet ik niet.

Iemand die me maar een klein ideetje of suggestie aan de hand kan doen

zal ik eeuwig dankbaar zijn .

ik moest t even kwijt :)

groetjes en liefs,

Matthieu

• Rakkertje

Hoi Matthieu,

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt!!!

Mijn moeder hoopt er met de kerst nog te zijn…..

Dus dat dubbele gevoel herken ik zeker.

Probeer zoveel mogelijk van het bijelkaar zijn te genieten.

Ook wat de kerst aangaat.

Wat je ook gaat doen met de kerst,alles zal anders zijn…..

Misschien is het samen zijn belangrijker dan het mooiste en lekkerste kerstdiner ooit……

Sterkte en groetjes van Rakkertje

• ivonne

Hoi Matthieu,

Ik kan me heel erg goed voorstellen hoe je op dit moment denkt over de feestdagen.Ik heb eigenlijk hetzelfde gevoel, nadat ik afgelopen vrijdag van de artsen heb gehoord dat mijn moeder uitzaaiingen heeft en niet meer behandeld kan worden.

Ik ben heel blij dat ik al voor de feestdagen een kerstweekend weg had geboekt met mijn familie, zodat ze eigenlijk geen minuut alleen is tijdens die dagen, en ik hoop dat we er op deze manier toch nog een beetje van kunnen genieten met z'n allen. Het zullen absoluut kerstdagen van een lach en een traan worden.

Ik wens jullie heel veel sterkte tijdens deze hele moeilijke dagen.

groetjes,

Ivonne

• Annemie

je klaagt wel en dat mag ook wel en natuurlijk is het niet leuk voor je ma ….egaal welke leeftijd ….voor de kids is het altijd erg als je een vader of moeder verliezen gaat.

maar zeg niet ze is pas 80 , weet je hoeveel duizenden mensen kanker hebben en niet beter worden en pas 30,40 of 50 zijn…….. ja klopt ik hoor daar ook bij .

denk niet ja dat dacht ik al ,want ik ben in het geheel niet ongelukkig en ben blij dat ik nog leef en geniet er ook nog eens van .

ja natuurlijk begrijp ik ook dat de kerst voor veel mensen een dubbel gevoel heeft ook voor mij , maar daarom net zorg ik ervoor dat het leuk wordt.

hoe je de kerstdagen door moet …………………….nou gewoon ervoor zorgen dat jullie het leuk hebben ,dat moet toch kunnen jeeeeeeee je moeder is 80 dan heb je er toch zeker eerder vrede mee.

en als je ouder bent dan gaat de kanker langzamer dan bij jonge mensen dus zou niet weten waarom je geen vredige kerst kan vieren , daar hoeven heus geen hoop mensen bij te zijn en het kan een kerst worden die je nooit vergeet als je het maar positief ziet.

je hebt een eigen bedrijf dus ik weet zeker dat je wel vaker tegenslagen gehad hebt en wat deed je dan???????? ja trap onder je kont en hup verder

ik reageer zo omdat ik vind dat op het prikbord vaak gewoon gezegd wordt …………wens je veel sterkte enz

maar ik vind dat ook wel eens wat harder gerageerd mag worden

fijne feestdagen Annemie

http://www.members.lycos.nl/anne49/

• Antsje

Annemie, als je goed leest, staat er dat zijn moeder pas geleden 80 jaar is geworden! Verder wens ik jullie allemaal heel veel sterkte de komende tijd, jong of oud!

• Annemie

ja ik kan lezen hoor

en vind het niet leuk dat zeg ik niet

je moet goed lezen

• gst

Beste Annemie, ik geef je groot gelijk. We mogen best wel wat kritischer zijn op dit prikbord. Wie wordt er tegenwoordig nog 80 jaar. Dit is een hele leeftijd. En natuurlijk is het altijd erg om een vader of moeder te verliezen, ongeacht hoe oud hij of zij is. Dit heb ik ook zelf meegemaakt. Maar je moet door met leven en het is de wet van de natuur dat de ouders eerst gaan.

Ikzelf was 38 jaar toen er kanker met uitzaaiingen geconstateerd werd maar ik ben er gelukkig nog. Dus als mensen het hebben over iemand van 80 jaar die kanker heeft/krijgt, dan denk ik geniet van die persoon zolang hij/zij er nog is, maar heb er vrede mee. Maak van die tijd je nog samen hebt iets speciaals, dus dit geldt ook voor de kerst.

Tijdens mijn ziekteperiode heb ik ook kankerpatienten zien overlijden en dit waren vaak jonge moeders met kinderen. En dan denk je toch anders als iemand het heeft over een persoon van 80 jaar. En natuurlijk blijft dit ook erg, maar ik heb daar toch meer vrede mee.

Gr. Gst

• Antsje

Matthieu mag zijn verhaal toch ook wel kwijt. Hij heeft het moeilijk.

• Matthieu

klagn huh….?

is het verdriet de pijn en de tegenslag en

wat er in de nabije toekomst gerelateerd aan een leeftijd ?

is 80 jaar minder erg als 38 ?

ergens heb je gelijk ….

maar het gaat er ook om wat er met de omgeving gebeurd.

en voorts schrijf ik dat ze pas (geleden) 80 is geworden….

spijtig van je reactie en snap niet waar je dit op beoordeeld,.

je kent me niet en weet niet wat ik door maak en door gemaakt heb,

is het afgunst? dat iemand met 38 wel kanker krijgt en op 80

jarige leeftijd niet mag klagen ?

ik vind je reactie prima annemie, het mag van mij

maar beoordeel zaken op de volledige inhoud,

evenwel wens ik jou ook veel sterkte toe!

daar gaat het om in deze site…

matthieu

• Matthieu

dank je wel Antsje !

xxx

matthieu