ik zie het niet meer zitten

• Gitte

Hoi,

Heb hier wel eens een reactie geplaatst en lees ook vaak de verhalen. Mijn moeder heeft terminaal longkanker. Vorig jaar heeft ze bestralingen gehad en het leek allemaal goed te gaan. Tot augustus dit jaar. Nu heef ze dus niet al te lang meer de leven, alhoewel de arts niet precies kan aangeven hoelang. Alsof deze ellende nog niet genoeg is, hebben we deze week te horen gekregen dat haar partner (chronische) leukemie heeft en waarschijnlijk ook niet lang meer te leven heeft. Hoeveel ellende krijgen we nog, is het met mijn moeder nog niet genoeg geweest? Ik zie op dit ogenblik geen lichtpuntjes en zie verschrikkelijk tegen de komende periode op. Niet alleen de feestdagen, maar hoe moet ik dit allemaal een plekje geven? Ik zie het even niet meer zitten.

• mariska

hoi

nou ik snap heel goed dat je het dan niet meer ziet zitten jee das ook niet niets.

heel veel sterke voor de tijd die gaat komen.

heel veel liefde voor de tijd erna.

mariska

• ditte

Lieve Gitte,

Ik wil je heel veel steun en sterkte toewensen ,helemaal in deze (feestelijke)tijd

Wat erg dat jij dit allemaal moet meemaken ,heel begrijpelijk dat je dit voelt

heb jij misschien broers of zussen/famillie waar je dit mee kunt delen ?

probeer je moeder/partner deze tijd die zij nog hebben al jouw liefde te geven,ik weet dat je nu verblind bent door emoties,dat is normaal

maar zij zullen ook wel weten dat jij hier heel erg moeite mee hebt,want jij moet doorgaan,zonder haar,hun ,straks……..,en dat zal haar/hun natuurlijk waarschijnlijk ook heel erg veel verdriet doen…….

dus geef jezelf aan haar/hun,helemaal nu ze het zo hard nodig hebben

anders heb je daar straks misschien ook nog spijt over,geloof me,ik praat uit ervaring

nogmaals heel ,heel veel moed , liefde en sterkte om deze tijd nu en daarna te doorstaan

Ditte

• Rakkertje

Hoi Gitte,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet meer ziet zitten……

het leven is hard en toch moet je door….

probeer veel steun bij lotgenoten te vinden,daar kan je veel aan hebben.

Ook is het belangrijk om nog zoveel mogelijk van mekaar te genieten en fijne momenten met elkaar te hebben….

Dit zal niet altijd meevallen,maar echt geloof me het zijn juist vaak van die onverwachte kleine dingen waar je met elkaar van kan genieten.

Ik wil jou,je moeder en partner en verdere naasten heel veel kracht en liefde toewensen.

Groetjes van Rakkertje

• jorien

Lieve Gitte,

Alles wat de andere zeggen is waar en daar sluit ik me helemaal bij aan.

Mijn moeder is kerstavond van 2002 overleden en het blijft een stempel drukken op de kerstdagen.

Je hebt het er over hoe je het een plekje moet geven…maak je daar maar nog niet druk om.

Dat komt vanzelf.Mensen zeggen dat altijd maar dat moment kun jij alleen aanvoelen.

Heel veel sterkte,Jorien.

• Angela

Hai Gitte , wat verschrikkelijk om dit te lezen zeg, ik wens jullie heel veel sterkte toe in een hel moeilijke tijd .Een plaatsje geven? ik denk dat dat mettertijd vanzelf wel gebeurt als jij zo ver bent.

groetjes Angela