Heb gisteren in het ziekenhuis een hele vreemde reactie gekregen van een arts en weet nu niet wat ik hier mee aan moet.Het zit zo 4 jaar geleden heeft mijn moeder baarmoederhalskanker gehad en is hier op dat moment succesvol voor behandeld. In augustus j.l. nog een controle gehad en er was niets aan de hand. Vanaf september heeft ze enorme pijn onder in haar rug en volgens de huisarts zijn dit gevolgen van de bestraling en gaat dit met fysiotherapie wel over. Ik vertrouwde dit niet en ben met mijn moeder naar het ziekenhuis gegaan. Hier is een CT scan gemaakt en een uitstrijkje genomen.Hier hebben wij gisteren een gesprek over gehad en dat ging als volgt Allereerst vertelde de arts dat het uitstrijkje goed was, maar dat er een plekje tussen de blaas en de baarmoeder was gezien en dat ze daarvoor een MRI Scan moeten doen, nu wil mijn moeder absoluut geen MRI scan laten doen want daar is ze enorm bang voor. De arts ging even in een andere kamer bellen, en kwam even later terug dat de MRI niet meer hoefde want ze had alsnog op de foto gezien dat de lymfklier bij de urinebuis vergroot was en dat ze deze nu gaan vergelijken met de foto's van na de behandelingen en dat ze vrijdag wel even zou bellen om te vertellen of daar nu uitzaaiingen in zitten en als het zo was dan is het einde verhaal, want dan kunnen ze haar niet meer helpen. Dit was het gesprek en stonden wij enorm geschrokken en perplex weer buiten. Nu gaat de arts mij a.s. vrijdag bellen, en dan moet ik hoogst waarschijnlijk het slechte nieuws aan mijn moeder gaan vertellen, maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken. Mijn moeder is alleen, dus vind ik dit nog veel moeilijker.
Wie weet hoe ik dit moet doen? Ik heb hier slapeloze nachten van en kan momenteel alleen nog maar huilen.
Ivonne