Hallo allemaal,
Misschien dat ik hier even mijn verhaal kwijt kan, en dat iemand me misschien tips, ervaringen kan vertellen…?
Mijn schoonmoeder (59) kreeg een paar weken geleden hoestklachten.
De huisarts liet een foto maken, en gaf een antibiotica kuur. Dat hielp op zich wel, maar op de controlefoto was nog steeds een klein plekje zichtbaar…
Ze werd meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis en de volgende onderzoeken volgden:
Bloedonderzoek, bronchoscopie met weefsel weghalen (twee keer) een scan, blaastest, contrast-foto, maar de arts kon er niets van zeggen. Niet met zekerheid.
Er werd dus snel een operatie gepland, en afgelopen woensdag is mijn schoonmoeder geopereerd. Omdat de arts van tevoren zei dat hij slechts kleine plekjes gezien had (2), had mijn schoonmoeder goede hoop. Het zou kunnen dat slechts die plekjes werden weggehaald. In het slechtste geval de hele long.
En inderdaad: de hele long moest eruit. Er zaten uitzaaiingen. Ook in de lymfeklieren tussen de long.
Deze week zal zij een vervolggesprek hebben met haar arts.
Zelf maak ik me ongerust over die uitzaaiingen in de lymfeklieren. Is dat terecht?
Zijn er mensen hier die zoiets hebben meegemaakt of me er wat over kunnen vertellen?
Ik ben zelf ziekenverzorgende, en weet dus dat de genezingskans niet hoog is bij longkanker.
Toch blijf ik hopen dta het allemaal nog goedkomt.
Mijn schoonmoeder zit natuurlijk regelmatig in de put nu.
Nou ja. Het is een heel verhaal.
Ben ik het ook weer even kwijt.
het is allemaal zo onwezelijk: ze had verder geen klachten en nu ligt die keiharde diagnose er…
Bedankt voor het lezen, Groeten IlsevdA.