14 dagen geleden heeft mijn man (52) onverwacht 's nachts (hij werkte over, dubbele shift heeft normaal een kantoorbaan) een insult gehad. Ik werd om 02.45 uur gebeld door de havenpolitie dat mijn echtgenoot bewusteloos was geraakt, maar ik moest mij niet al te veel zorgen maken want het was waarschijnlijk een epileptische aanval.
Om een lang verhaal kort te maken, ik werd de volgende dag gebeld door de neuroloog dat er uitzaaiingen waren (3 stuks) in de hersenen, waarschijnlijk het gevolg van longkanker.
Er zijn onderzoeken gedaan, maar longkanker of een primaire tumor is niet gevonden. Wel bleek bij MRI-onderzoek dat er 4 tumoren in zijn hersenen zitten (en geen piepkleine, echt ruimteinnemend). Afgelopen vrijdag zijn wij in het Dijkzichtziekenhuis geweest bij een neurochirurg, die ontdekte nog een kleine 5e tumor. Mijn man wordt opgenomen binnenkort voor een operatie waar één tumor (of alleen een biopsie) wordt weggenomen om te onderzoeken welk soort kanker het is.
Kan iemand mij meer vertellen hierover? Wat zijn de overlevingskansen? Hoe staat hij ervoor?
Bedankt voor de reactie. Liever niet via E-mail, mijn man heeft nog alle hoop.
Met vriendelijke groet,
Chérie Rabbelier