Een nieuw berichtje

• Anoniempje

Ik ben maar een nieuw berichtje begonnen omdat ik al een tijdje geen reacties meer heb gehad.

Het is nu weer een week later en ik heb gisteren de hele dag gewerkt. Om ca. 11.30 uur kwam mijn moeder op mijn werk langs en ze heeft wat spulletjes van mij van vroeger meegenomen. Ik vroeg of dit alles was of dat er ook nog schoolspulletjes van mij zijn. Ze zegt dat dit alles is, want ik schijn mijn schoolspulletjes al meegenomen te hebben. Maar dat is helemaal niet waar. Ook zei ze hoe het met mijn vader gaat. Ze zegt dat hij nu alleen nog maar op bed ligt en ze denkt dat hij nog geen week meer te leven heeft. Gisteravond had ik een verjaardag bij mijn zwager en daar hebben we er ook nog even over gepraat. Mijn schoonmoeder wil beweren dat als je bij je vader langs bent geweest, dat je dan ook verplicht bent om naar de begrafenis te gaan. Ik weet niet wat ik ga doen.

• Rakkertje

Hoi Anoniempje,

Fijn om weer wat van je te horen!

Het kan inderdaad zijn als je vader nu alleen nog maar op bed ligt dat het hard gaat…..

Je bent natuurlijk helemaal niet verplicht om naar de begrafenis van je vader te gaan.

Je moet doen wat jezelf het beste vindt.Dit kan ook alleen jij maar weer beslissen.

Moeilijk he zulke beslissingen nemen…..Helaas kom je weleens voor zulk soort moeilijke beslissingen te staan.

Ik wens je veel sterkte met het nemen van deze beslissing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes van Rakkertje

• Anoniempje

Ja, het is inderdaad moeilijk, helemaal als je schoonmoeder (die heel ouderwets denkt) ertegen is als ik niet naar de begrafenis ga. Omdat ik zo onzeker ben, trek ik me dat soort dingen sneller aan als iemand die heel normaal reageert. Dus dat soort reacties blijft langer hangen als alle andere berichtjes.

• Rakkertje

Hoi anoniempje!

Ik kan me voorstellen,dat je je niet zo zeker voelt in deze periode.

Dat is een vrij normale reactie.

Maar het wil niet zeggen dat je niet normaal reageer als je onzeker bent hoor!

Probeer goed voor jezelf na te gaan wat je zelf wilt,zonder erbij te denken wat anderen van je verwachten.Hoe moeilijk dit ook is…..

Probeer ook onder worden te brengen waarom je die keuze maakt,zodat je het eventueel aan je schoonmoeder uit kan leggen.

En dan heeft iedereen jouw keuze te respecteren,of ze het er nou mee eens zijn of niet.

Nou sterkte meid,ik hoor van je!!!!

Groetjes van Rakkertje

• bt1990

Beste Anoniempje,

Denk er erg oed over na. Ik had ook al jaren geen contact met mijn vader. Toen hij is overleden ben ik wel na de bgrafenis geweest. Maar daarna moest ik zijn huis leegmaken, ik ben als enig kind nog over (zus is al overlden en mijn ouders waren gescheiden) toenhad ik spijt dat ik niet de kans heb gegrepen om eens contact met hem op te nemen en sommige zaken uit te spreken.