Zes weken terug is mijn moeder gestorven aan longkanker.
Tijdens haar ziekte had ik vaak last van mijn borst. Ik voelde geen gekke dingen, maar een stekerige pijn en een ingetrokken tepel.
Ik heb het er nog met haar over gehad en zij vond dat ik naar mijn huisarts moest gaan, maar ik was erg bang.
Anderhalve week terug ben ik toch gegaan. Na onderzocht te zijn door mijn huisarts vertelde hij mij dat hij inderdaad geen gekke dingen voelde, maar om mij gerust te stellen wilde hij toch foto's laten maken en een echo.
De foto's zijn gemaakt, maar nadat de radioloog de foto's bekeken heeft vond hij het niet nodig om een echo te laten maken.
Na een week mocht ik voor de uitslag naar mijn huisarts bellen, maar ik ben even langs de assistente gegaan.
Zij vertelde mij dat er geen kwaadaardige afwijkingen te zien waren, maar wel iets anders wat leek op het vele klierweefsel of een huidplooi.
Het ziekenhuis had gezegd dat ik over 3 maanden weer een foto moest laten maken. Toen kwamen de tranen, want ik ben nog banger geworden.
Ik ben nu afgelopen woensdag naar mijn huisarts gegaan, die overigens een wereldvent is, en hij heeft mij gezegd dat ik me echt niet druk hoef te maken en dat ze over 3 maanden willen kijken of de foto er precies zo uit ziet.
Ik ben nog steeds niet gerusgesteld. Heeft iemand anders hier ervaring mee??
Overigens ben ik wel even mijn ei kwijtgeraakt bij mijn huisarts.