Bodyscan

• Peter S.

Is er iemand die mij kan vertellen dat als je een Bodyscan zou nemen of men

dan kan constateren of je een form van kanker zou kunnen hebben. Heeft iemand

hier ervaring over en weet iemand misschien waar je dit kan laten doen ???

Alvast bedankt !!!!

• carla

Hallo Peter.

ik denk dat je voor een bodyscan.

toch eerst naar je huisarts moet.

je kunt niet zomaar een bodyscan krijgen.

zonder dat er een rede toe is.

groetjes carla

• Peter S.

Het vervelende is dat je misschien eerst naar je huisarts moet terwijl je niks

mankeert. Het gaat mij om een ‘ prefentief ’ jaarlijkse checkup.

Ik ga 1 maal per jaar naar mijn huisarts en laat een volledig bloedonderzoek doen.

Gewoon ter controle. Niks mis mee. Waarom zou je niet 1 maal per jaar een

scan kunnen krijgen ??

• rakkertje

Beste Peter.

Als je dat wilt zal je hem hoogstwaarschijnlijk zelf moeten betalen.

Tenzij je op medisch advies moet.

Bodyscans zijn nogal prijzig.

Zelfs mensen waarbij kanker vastgesteld is moeten vaak een tijd wachten om ertussen te komen.

groetjes van Rakkertje

• Annemie

hoi hoi peter

is zeker niks mis mee om je bloed elk jaar te laten nakijken, als de bloedwaarden niet kloppen sturen ze je heus wel door,iets kunnen ze er wel aan zien ik zelf moet dat om de 2 mnd doen vanwegen mijn kanker als het niet klopt dan gaan ze verder kijken( natuurlijk gaan ze ook uit van mijn klachten) en dan ga bijv. scan in

maar een scan is tuurlijk en te duur elk jaar en niet goed voor je lijf en dan erbij zijn er ook andere methodes om te kijken of je iets hebt.

en zolang je geen klachten hebt die ergens duidelijk opwijzen dan zeker geen scan.

denk dat je ontzettend bang bent dat ze ooit iets ontdekken maar laat je leven er niet door beheersen………………groetjes annemie

• Peter S.

Dank voor je reaktie !!! Maak me geen zorgen. Daar de kosten vvor een bodyscan zeer hoog zijn laat ik jaarlijks maar mijn bloed controleren als ik alles zo hoor.

Wens je in ieder geval heel veel sterkte met je gezondheid.

Liefs

Peter.

• carla

Hallo Peter.

het bloed controleren doen niet zomaar.

dan moet er wel een reden toe zijn.

het is allemaal te duur om dat zo te doen.

groetjes carla.

• Jeroen

Peter,

Een bodyscan (of PET) kan worden ingezet voor het opsporen van somige vormen van kanker. Dit wordt, vanwege de kosten en beperkte beschikbaarheid van apparaten en personeel, niet als eerste gebruikt bij het opsporen van kanker.

Vermoeden arts en patient kanker, dan zal eerst een overzicht van de klachten worden gemaakt, eventueel aangevuld met rontgenonderzoek en laboratoriumonderzoek.

Als er eenmaal een tumor is vastgesteld of als er uit de voorgaande onderzoeken niets gekomen is, wordt een PET-scan of bodyscan ingezet.

Belangrijker is, als je bang bent voor kanker, goed te kijken en te luisteren naar je lichaam, bijvoorbeeld: plotseling optredende onverklaarbare pijn, verandering in je eetlust, gewichtstoename of - verlies, enz.