Verzorging van kankerpatienten

• Claudia

Hallo,

ik ben op zoek naar een oplossing en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Mijn moeder heeft kanker en wordt momenteel behandeld met een chemokuur. Dat is op zich al een groot probleem, maar nu komt er nog bij dat ze alleen woont en soms te ziek en zwak is om alleen te blijven of voor zichzelf te zorgen. Ik zou haar graag willen helpen, maar ik heb kleine kinderen en een baan. Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn en of die er uberhaupt zijn. Alvast bedankt.

Claudia

• corrie

Hai Claudia ik heb zelf ook kanker en ik snap dat en je moeder niet alleen de strijd aankan en jij ook je gezin hebt .jou huisarts en een maatschappelijk werkster van het ziekenhuis kunnen je helpen zoeken naar hulp als het moet is er 24 uur hulp als je weg maar weet ik wens je veel sterkte gr CorrieClaudia schreef:

>

> Hallo,

>

> ik ben op zoek naar een oplossing en ik hoop dat jullie mij

> hierbij kunnen helpen.

> Mijn moeder heeft kanker en wordt momenteel behandeld met een

> chemokuur. Dat is op zich al een groot probleem, maar nu komt

> er nog bij dat ze alleen woont en soms te ziek en zwak is om

> alleen te blijven of voor zichzelf te zorgen. Ik zou haar

> graag willen helpen, maar ik heb kleine kinderen en een baan.

> Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn en of die

> er uberhaupt zijn. Alvast bedankt.

>

> Claudia

• Jolanda

Hoi Claudia

Je kunt het beste met het RIO (regionaal indicatie orgaan) bij jou in de buurt bellen; zij geven je als het goed is een indicatie voor thuiszorghulp (verplegende, huishoudelijke of persoonlijke verzorging hulp) en bemiddelen daar waar nodig in. Mijn ervaring is dat dit redelijk snel geregeld wordt

Groetjes

Jolanda.

• Maria

Mijn moeder was ook alleen en is tot het laatst in het ziekenhuis gebleven, maar wij hebben wel alle mogelijkheden onderzocht om haar thuis te verzorgen. De maatschappelijk werkster van het ziekenhuis heeft ons daar toen bij geholpen. Ik weet zeker dat ze in elk ziekenhuis een maatschappelijk werkster hebben die je ongetwijfeld verder kan helpen/doorverwijzen. Ik weet wel dat het PGB (Persoonsgebonden Budget) het betse (voor os) was. Je kunt dan voor een toegezegd bedrag zelf je hulp inkopen. Ik zou ook eens advertenties ophangen dat je op zoek bent naar verpleegsters die evt in huis ee zieke patient kunnen verzorgen. En verder maak een lijst met alle vrienden, bekenden van je moeder die je evt zou kunnen inzetten en maak bijv een schema dat er iedere dag iemand anders komt bijv 's ochtends en smiddags of wanneer nodig. Verder neem eens contact op met de wijkverpleegkunde en tot slot, ik had toen ook 1 dochtertje (nu 2 kids) maar ik heb gelukkig mbv mijn schoonouders, partner, buren ed heel veel tijd met mijjn moeder kunnen doorbrengen. Ikzou dat je zo aanraden. Bij mijn moeder was het wel met 5 weken van uitslag tot overlijden gebeurd maar ik ben blij dat ik er dag en nacht voor haar was, ik heb mijn gezin die 5 weken wel even op de 2de plaats gezet maar de band die ik in die 5 weken met mijn moeder had kan niemqnd mij meer afpakken. Ik ben zo blij dat ik dit nog voor haar heb kunnen doen.

Heel veel sterkte, hoop dat je iets aan bovenstaande hebt.

Maria

• Maria

Ik bedoel niet wijkverpleegkunde maar thuiszorg. Hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr. M